El dolor menstrual afecta quasi la meitat de les dones espanyoles
El 40% de les dones assegura que la regla els limita les activitats d'una vida normal, i són les de 20 a 24 anys les que pateixen més dificultats
El dolor menstrual afecta quasi la meitat de les dones espanyoles i la majoria pren alguna medicació per a calmar-lo. Un percentatge que es dispara per damunt del 60 % en el cas de les menors. Tal com explica Laura Soto, són “dolors que em deixen al llit, em toca prendre analgèsics i continuar amb la vida com si no passara res”.
Per la seua part, Ruth Pérez, amb tractament per regla dolorosa, afirma que abans que li baixe s’ha de “prendre un medicament per a poder anar a classe o quan ha de fer educació física”. El 40% de les dones assegura que la regla els limita les activitats d'una vida normal, i són les de 20 a 24 anys les que pateixen més dificultats.
Per exemple, Clara Lucas explica com els dolors li impedeixen “fer activitats diàries” com “anar a la universitat”, o “no agafar el tren” perquè no pot “anar plantada molta estona, i tampoc practicar esport”, i es queixa que quan va al metge li diu que “és normal” i li “recepta paracetamol”.
A conseqüència dels forts dolors, una de cada quatre dones necessita demanar la baixa mèdica, però moltes no ho fan. Els sindicats denuncien que el motiu d'esta baixa no és anònim i les dones se senten estigmatitzades.
Blanca Escrig, membre del grup de dones del sindicat CGT, explica que “moltes dones no envien eixa baixa laboral com molts altres drets que tenim, i no les demanem perquè no ens tinguen menys en compte que a un home”. Un permís laboral que consideren que s'ha de reconéixer i normalitzar per tal de visibilitzar els problemes de salut de les dones.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a l'Estació del Nord durant les mascletaes del 13 al 19 de març
-
Una versió reduïda del Pregó a causa de la pluja dona el tret d'eixida a la Magdalena 2026
-
MAPA | On estan tots els monuments de les Falles de València 2026?
-
Cuba-Puerto Rico, guanyadora del concurs de carrers il·luminats de les Falles 2026
-
Guia de les manifestacions del 8M a les principals ciutats valencianes
-
El Ple del Consell aprova deduccions en l'IRPF per a la compra d'instruments i despeses de formació musical
Més vist
-
07.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
07.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Nadal-Martí
-
07.03.2026 | El retrovisor | Dones que obrin camí
-
07.03.2026 | Informatiu nit
-
06.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Pibierzo
-
07.03.2026 | Especial Magdalena: Cavalcada del Pregó