Detingudes 28 persones, quatre a Castelló, dedicades al tràfic de menors marroquins a Espanya
Més d'un centenar de menors han sigut víctimes de les dues organitzacions desmantellades.
La Policia Nacional i l'EUROPOL han detingut en una operació conjunta 28 persones en una recerca duta a terme en diverses províncies espanyoles, entre les quals Castelló, que ha permés desarticular dues organitzacions dedicades al tràfic de menors marroquins.
Segons ha informat la Policia Nacional, els investigadors estimen que més d'un centenar de xiquets han sigut víctimes de la xarxa desmantellada. Després de ser captats al Marroc, creuaven la frontera de manera clandestina mitjançant diferents mètodes, principalment en pastera. Per aquests viatges s'arribaven a pagar uns 2.000 euros, o fins i tot 8.000 si les condicions climatològiques eren adverses.
Una vegada en les costes espanyoles, eren ocultats en boscos de la província de Cadis o en pisos de l'organització sense deixar-los continuar el seu periple fins que reberen el pagament dels 500 euros de les seues famílies d'origen al Marroc.
En la primera fase d'aquesta operació, on va quedar desarticulada una de les organitzacions, alguns dels detinguts d'origen marroquí treballaven com a personal laboral en diversos centres de menors d'Astúries. En total s'hi van produir 22 detencions, quatre a Castelló, una a Madrid, cinc a Oviedo, dos a Gijón, 1 a Algesires, 3 a Zamora, unes altres 3 a Barcelona, una a Lleida, un a Bilbao i una a Múrcia.
Així mateix, les recerques dels agents van possibilitar, en una segona fase de l'operatiu, la desarticulació d'una altra organització interconnectada amb la primera i dedicada al segrest de menors quan arribaven a les costes del nostre país. En aquesta segona fase van detindre una altra persona a Barcelona, tres a Jeréz de la Frontera i 2 a Bilbao.
Més llegit
-
Sabor Amar Paellas, de Quito, millor paella del món en el concurs internacional de Sueca
-
Un mort i una ferida en un accident entre un cotxe i una moto en la CV-339, a Llíria
-
Es cancel·la l'última etapa de la Vuelta per les manifestacions propalestines a Madrid
-
Sánchez anuncia una nova ajuda de 30.000 euros per al lloguer amb opció de compra per a jóvens
-
La Guàrdia Civil desarticula un laboratori de cocaïna i dos punts de venda de droga a Silla i Picassent
-
El govern espanyol notifica 7.499 pisos turístics il·legals a la Comunitat Valenciana que hauran de retirar els anuncis de les plataformes