La defensa de l'exmarit d'Oltra trasllada al Tribunal Suprem que la llei del “només sí és sí” no li rebaixa la condemna
Segons l’advocat, les úniques possibilitats favorables són la nul·litat del judici o l'absolució
La defensa de Luis Eduardo R.I., exmarit de Mónica Oltra, condemnat per abusos sexuals a una menor tutelada quan era educador de la Generalitat, ha comunicat al Tribunal Suprem que l'aplicació de la llei coneguda com del “només sí és sí” no li rebaixa la condemna de cinc anys de presó per abusos sexuals.
A mitjan gener, el TS va plantejar a la defensa de l'educador la possibilitat de modificar el seu recurs de cassació contra la condemna, per a adaptar-lo a l'entrada en vigor de la coneguda com a llei del "només sí és sí". L'alt tribunal li va concedir huit dies per a adaptar, “si ho estima procedent”, els motius de cassació al·legats a la Llei orgànica 10/22, de 6 de setembre de garantia integral de la llibertat sexual.
No obstant això, la defensa del condemnat considera, “excepte millor criteri de la sala, que la nova llei no resultaria més favorable per al reu”, per la qual cosa no adaptarà el recurs presentat. En aquesta línia, assenyala que el seu client “va ser condemnat a cinc anys de presó per un delicte continuat d'abús sexual, amb prevalença, a una menor de setze anys, previst i penat en l'article 183.1 i 4 d) en relació amb l'article 74 del Codi Penal, consumat i amb la circumstància atenuant simple de reparació del mal de l'article 21.5a del Codi Penal”.
A més, se li va imposar la prohibició d'aproximar-se a menys de 200 metres de la menor, al seu domicili o a qualsevol altre en el qual es trobe, així com a la prohibició de comunicar-se amb ella per un temps de deu anys.
La defensa de Luis Eduardo R.I. ha expressat la seua “fèrria convicció” que “les dues úniques possibilitats que haurien de tindre favorable acolliment són la nul·litat del juí o l'absolució” del seu client, com va exposar en el recurs de cassació davant del TS.
Més llegit
-
L'Aemet activa l'avís groc per pluges localment fortes que poden anar acompanyades de pedra a l'interior nord de la província de València
-
En llibertat els cinc detinguts per la protesta a les portes del partit València Basket-Hapoel Tel-Aviv
-
El València Basket reactiva el mercat per a buscar un aler gran
-
Ingressen a la presó tres dels joves que van apallisar un xic quan s'interessava per la salut d'una xica a l'eixida d'una discoteca
-
Més raonament lògic i dos punts menys per faltes en les llengües cooficials: els canvis que porta la selectivitat
-
Tornen els avisos per pluges a les comarques de l'interior
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 90 minuts
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
09.10.2025 | Amunt i avall | Cinquena Part
-
15.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
14.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
16.10.2025 | Les notícies del migdia