Controlat l'incendi forestal de Cofrents després de cremar deu hectàrees
La proximitat al riu Xúquer i un embassament va permetre actuar de manera ràpida per a mantindre a ratlla les flames
L'incendi forestal declarat dimecres de vesprada que afecta els termes municipals de Cofrents i Cortes de Pallars ja està controlat, segons ha informat el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.
El foc, que ha cremat en total vora deu hectàrees de muntanya, va començar a les 18:30 hores de dimecres en una zona coneguda com a barranc de Sácaras i amenaçava una massa forestal de gran valor ecològic. Unes hores després, la matinada de dijous, es va donar per estabilitzat. Encara que al principi es va situar al terme municipal de Cofrents, en les últimes hores s'ha reposicionat a Cortes de Pallars.
Fins a deu mitjans aeris actuaren en la zona i efectuaren mig centenar de descàrregues, cosa que va permetre avançar a bon ritme les tasques d'extinció i que l'evolució de les flames fora favorable quasi des del principi. La proximitat al riu Xúquer i un embassament va permetre actuar de manera ràpida per a mantindre el foc a ratlla.
El Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat va establir la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals, davant la possibilitat que l'avanç de les flames poguera afectar greument béns forestals i lleument a la població i béns de naturalesa no forestal. Finalment, a les 22:20 hores de dijous, el Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per controlat el foc.
Les perquisicions de la Guàrdia Civil apunten que les flames van originar-se en una plantació de marihuana. Segons avança aquest divendres el diari Las Provincias, els primers bombers que arribaren al focus del foc trobaren plantes de cànnabis, un generador de gasolina, una tenda de campanya, una bombona de butà i altres instruments de les persones que cultivaven la droga.
Més llegit
-
Un accident múltiple a l'N-340 per Vila-real deixa set ferits i obliga a tallar la carretera més de dos hores
-
Vandalitzen i inutilitzen el nou ascensor que baixa a la platja a la Vila Joiosa
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes durant la Setmana Santa
-
La jutgessa deixa en llibertat els dos germans detinguts per una presumpta agressió sexual en un cotxe a Malilla
-
Torrent culmina la Setmana Santa amb l'Encontre Gloriós
-
Els obradors valencians bullen d'activitat amb els dolços típics de la Pasqua
Més vist
Més escoltat
-
04.04.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
03.04.2026 | Laura García Andreu impulsa l’Espígol Nest, residències de guió en entorn rural
-
03.04.2026 | 90 minuts
-
04.04.2026 | Fem banda
-
04.04.2026 | MOTOR | Entrevista a Álex Escrig
-
03.04.2026 | Paco Benavente torna a la passarel·la amb ‘Les muses de l’Empereur’