Els assassinats masclistes augmenten després de la fi de l’estat d’alarma
Es tracta d’una situació que no s’havia viscut fins ara, segons opinions expertes
El mateix dia que es va alçar l’estat d’alarma, 9 de maig, al Port de Sagunt, María Soledad era assassinada per la seua exparella de la qual tenia una orde d'allunyament.
Ella va ser la novena víctima de la violència masclista del 2021, però també la primera d'un rosari de crims que han deixat dotze dones i dos menors assassinats l'últim mes i mig. Això suposa una mort cada tres dies i representa més de la meitat dels 20 assassinats comptabilitzats des de l'inici d’any.
La fiscal delegada de violència de gènere a València, Rosa Giralt, ha assegurat a À Punt que, contra la violència masclista, sempre cal estar alerta i que, si hi ha hagut menys denúncies per maltractaments durant l’estat d’alarma és perquè els agressors mantenien el control a causa del confinament i les restriccions. Era impossible que es denunciaren si no podien parlar amb la seua família sense que ell estiguera davant, ha explicat.
Per la seua banda, el representant de la Unitat de Violència de Gènere de la Universitat Internacional de València, Pau Crespo, ha explicat que el repunt d’assassinats es deu a la sensació de pèrdua de control dels agressors sobre les seues víctimes. Segons ell, fins ara no s’havia viscut una situació de violència masclista amb la intensitat que s’està vivint ara i, sobretot, amb el suport d’una part tan gran de la societat.
Ambdós consideren que aquesta situació de violència masclista inusitada continua, coincidint amb les projeccions del Ministeri d’Igualtat que preveu un augment de la violència contra les dones aquest estiu.
Més llegit
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
26.12.2025 | Les notícies del migdia
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80
-
25.12.2025 | Les notícies del migdia