El Consell Valencià de Persones Majors alerta que s'han quedat sense cobrir 107 places de metges d'atenció primària
Esta deficiència afectarà més de 35.000 majors a la Comunitat Valenciana
El Consell Valencià de Persones Majors, òrgan consultiu i assessor de la Conselleria de Serveis Socials, ha explicat este dijous en un comunicat que a la Comunitat Valenciana han quedat sense cobrir 107 places de metges d'atenció primària, xifra que suposa que “aproximadament 160.000 persones no tindran l'atenció continuada del seu metge de referència, amb la pèrdua consegüent de qualitat en el seguiment de les malalties”.
En concret, estes dades afecten de manera especial les persones majors. De fet, estimen que esta deficiència afectarà més de 35.000 majors a la Comunitat Valenciana. Segons alerten, "la continuïtat en el seguiment dels seus processos de salut és essencial". Asseguren que este fet s'agreujarà "amb l'arribada de l'estiu, on també s'han d'atendre els pacients desplaçats".
En l'entitat s'han reunit amb la Conselleria de Sanitat per a manifestar la seua “preocupació”. L'administració que lidera Marciano Gómez els ha garantit que es prendran “les mesures necessàries”. I agreguen que la comissió permanent del Consell va acordar fer un seguiment del compliment d'estes mesures.
Sanitat treballa en un nou decret d'atenció primària
Preguntada per À Punt Notícies, la Conselleria de Sanitat remarca que "està treballant per a cobrir les places vacants". En eixe context, agrega que "s'ha configurat un nou marc normatiu" amb incentius i mesures de fidelització dels professionals, per a cobrir les places vacants en zones de difícil cobertura. També han avançat que treballen en un nou decret d'atenció primària per reduir la burocràcia i altres mesures "per a fidelitzar els MIR que acaben la formació a la Comunitat Valenciana, oferint-los contractes d'un a tres anys".
Més llegit
-
Costes paralitza dos delimitacions que reclamava el Ministeri de Transició Ecològica com a terreny públic
-
L'Elx trenca la mala ratxa
-
Un conductor queda ferit després d’eixir-se’n de la via i caure en una séquia a Albalat dels Tarongers
-
Mor un jove de 25 anys en un accident de trànsit greu registrat a l'avinguda del Castell Vell de Castelló
-
Els sindicats mèdics convoquen una vaga indefinida a partir del 28 d'octubre a tot Espanya
-
El tancament de les clíniques Vivanta deixa desenes de pacients amb tractaments sense acabar
Més vist
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
12.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
12.09.2026 | Informatiu migdia
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort
-
12.09.2026 | Informatiu migdia | L'oratge