Compromís denuncia que el professor de teràpies de conversió a Alaquàs continua en plantilla
Educació assegura que no pot acomiadar docents d’un centre privat concertat i que això correspon a la titularitat del centre
Compromís ha denunciat este dimarts que el docent d'un col·legi concertat d'Alaquàs (Horta Sud) investigat per les teràpies de conversió que, suposadament, aplicava a estudiants homosexuals, encara continua en la plantilla del centre. El diputat de Compromís i portaveu d'Igualtat LGTBIQ+, Francesc Roig, ha assegurat que el professor, que identifica com a fundador del Centre d'Orientació Familiar Mater Misericordiae, “encara està entre la plantilla de professorat d'ESO al centre concertat Mare Josefa Campos d'Alaquàs i cobra una nòmina pagada per la conselleria”.
Per la seua banda, la Conselleria d'Educació ha respost que només pot prendre esta classe de decisions als centres públics. En este cas, es tracta d'un centre privat concertat, per la qual cosa qualsevol decisió que s'adopte respecte al docent, diuen, “només la pot prendre la titularitat del centre”.
Educació va portar els fets al ministeri fiscal després de rebre en Inspecció Educativa la denúncia de cinc alumnes de diferents edats contra el docent per sotmetre'ls a teràpies de conversió sexual durant la seua etapa escolar. Llavors, la secció de delictes d'odi de la Fiscalia provincial de València va obrir diligències d'investigació penals el juliol del 2024 per les teràpies de conversió. Abans que s'iniciara el curs, el director pedagògic del centre va documentar oficialment les mesures adoptades per a evitar el contacte directe entre el docent investigat i l'alumnat. Des de la conselleria han confirmat que el docent no té cap contacte amb l'alumnat.
En un comunicat, Compromís ha recordat que fa quasi un any uns exalumnes van denunciar que el centre concertat tenia en plantilla “un dels impulsors d'estes pràctiques de pseudoconversió homòfobes”: “va ser la punta de l'iceberg d'una trama que s'estén a diverses entitats que operen en centres educatius concertats vinculats a l'arquebisbat”. Roig ha manifestat que el conseller José Antonio Rovira “ha mentit de manera descarada, ja que el docent no ha sigut apartat de la plantilla de professorat i, a data 2 d'abril, figura com a professor al col·legi d'Alaquàs i cobra una nòmina que paguem totes els valencians”.
Segons adverteix, “la mentida i la negligència de Rovira estan corroborades en la documentació a la qual ha tingut accés Compromís per via parlamentària i on queda reflectit que figura com a professor d'anglés en l'etapa de l'ESO al centre”. “Si això és greu, més greu encara és que el conseller Rovira no haja mogut ni un dit perquè s'aparte —el professor— de la plantilla i del mateix centre per a protegir l'alumnat d'un senyor que és investigat per promoure les pseudoteràpies de conversió homòfobes en classe”, ha manifestat.
La Conselleria d'Educació assegura haver actuat des del primer moment i “amb absoluta rapidesa” quan es va conéixer la primera denúncia d'un estudiant el juliol del 2024, uns fets que s'emmarquen set anys arrere, i afig que les visites d'inspecció al centre i al municipi “van confirmar un clima de convivència adequat”.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo