La comissió de Matemàtiques de la PAU reconeix que un exercici està mal plantejat i el valorarà "positivament" a l'alumnat
La confusió ha vingut en el problema 4 de l'examen, que parlava d'un quadrat quan en realitat la figura que s'obtenia una vegada resolt era un rectangle
La comissió de Matemàtiques II en la prova d'accés a la universitat (PAU) ha reconegut este divendres que va enunciar malament un exercici de l'examen i, per tant, era impossible de solucionar. Arran de la "confusió generada", l'organisme responsable d'este control ha emés un comunicat en què admet l'errada i anuncia que han decidit "valorar positivament el procediment seguit pels estudiants" per a resoldre'l, fins i tot si arriben a la conclusió que no té solució sempre que hi facen un "raonament matemàtic correcte".
La polèmica, que va avançar el diari Levante-EMV, va esclatar este dimecres, dia en què l'alumnat va acudir a enfrontar-se al control de l'assignatura Matemàtiques II. El problema en qüestió era el 4, que demanava calcular equacions i coordenades dels vèrtexs d'un suposat quadrat. La trampa de l'assumpte és que en realitat la figura que s'obté amb les dades de l'enunciat és un rectangle i no un quadrat, segons ha explicat el coordinador de la PAU del sistema universitari valencià, Toni Gil. Això altera el resultat final i porta a un atzucac si l'estudiantat tracta de resoldre el problema esbrinant quant mesura cada costat, perquè no seran iguals. És a dir, que amb els valors proposats no hi ha manera d'obtindre un quadrat usant distàncies.
Gil ha afirmat que la comissió de Matemàtiques II, formada per cinc professors —un de cadascuna de les universitats públiques valencianes—, ja ha avisat els revisors perquè la correcció de l'exercici es faça "de manera que no es perjudique l'estudiantat".
Hi ha diverses maneres de solucionar el problema perquè es pot considerar que la figura plantejada és un quadrat o un rectangle. Per això, els criteris d'avaluació s'han suavitzat i tindran en compte les dos opcions, i posaran el focus en "els mètodes i els passos aplicats" per a resoldre'l.
Com admet el comité avaluador, "alguns mètodes matemàtics poden portar a la conclusió que el problema no té solució si es considera estrictament que la figura és un quadrat". Si l'aspirant en l'examen "arriba a la conclusió que no hi ha solució o que no es poden obtindre els dos punts sol·licitats, escriure esta resposta o arribar fins a este punt amb el procediment adequat serà considerat una resposta vàlida i s'atorgaran punts pel procediment" aclareixen els responsables de l'examen.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part