El primer coet privat europeu el llançaran a l’espai al març
El projecte l'ha executat una empresa establida a Elx
El primer coet privat espanyol i europeu el llançaran a l'espai el pròxim mes de març, des de Huelva. L'ha dissenyat i l'ha fabricat l'empresa il·licitana PLD Space i és un microllançador de 12 metres i mig de llargària. El Miura 1 –com es diu–, servirà per a posar en òrbita xicotets satèl·lits. Serà el primer pas per a l'objectiu final del llançament del coet Miura 5 des de la base europea a la Guaiana Francesa, que en un viatge comercial situarà en l'espai xicotets satèl·lits d'empreses privades.
Aquest dimecres la Secretària Autonòmica d'Economia Sostenible ha posat en la nau la seua firma institucional. “El llançament del Miura 1 no és tan sols el llançament d’un coet, sinó també una oportunitat de recórrer a l’excel·lència productiva”. Un projecte que, segons ella, és un projecte territorial estratègic i que tindrà el suport de la Comunitat Valenciana.
PLD Space és una companyia creada fa una dècada per un grup d'emprenedors alacantins dedicada a fabricar coets per a transportar satèl·lits xicotets que construeixen terceres empreses per a situar en l'òrbita terrestre.
Més llegit
-
Un accident múltiple a l'N-340 per Vila-real deixa set ferits i obliga a tallar la carretera més de dos hores
-
Vandalitzen i inutilitzen el nou ascensor que baixa a la platja a la Vila Joiosa
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes durant la Setmana Santa
-
La jutgessa deixa en llibertat els dos germans detinguts per una presumpta agressió sexual en un cotxe a Malilla
-
Torrent culmina la Setmana Santa amb l'Encontre Gloriós
-
Els obradors valencians bullen d'activitat amb els dolços típics de la Pasqua
Més vist
Més escoltat
-
04.04.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
03.04.2026 | Laura García Andreu impulsa l’Espígol Nest, residències de guió en entorn rural
-
03.04.2026 | 90 minuts
-
04.04.2026 | Fem banda
-
04.04.2026 | MOTOR | Entrevista a Álex Escrig
-
03.04.2026 | Paco Benavente torna a la passarel·la amb ‘Les muses de l’Empereur’