Cinc detinguts a Madrid i l'aeroport de València pel contraban d'un sistema antidrons a Líbia
La transacció viola l'embargament internacional i els arrestats són els directius d'una empresa de subministrament de material de defensa i un libi responsable de l'organització paramilitar RADA-SDF
La detenció d'un sospitós a l'aeroport de València ha sigut l'inici de la desarticulació d'un grup de compravenda de material prohibit a Líbia. En total, la policia ha detingut cinc persones a València i Madrid que volien vendre un antidron d'una empresa tecnològica espanyola a un grup paramilitar libi. La transacció viola l'embargament internacional.
La Policia Nacional ha detingut a cinc persones, quatre en Madrid i una a València, per suposadament participar en el contraban d'un sistema antidron valorat en dos milions d'euros a Líbia.
Els arrestats a Madrid són els directius d'una empresa tecnològica dedicada al subministrament de material de defensa i el cinqué és un libi responsable de l'organització paramilitar RADA-SDF, ha informat la Direcció General de la Policia.
Dos d'ells han ingressat a la presó provisional després de passar a la disposició del jutjat central d'instrucció número 3 de l'Audiència Nacional, que ha dirigit l'operació.
La investigació va començar el 2020, quan els agents van tindre coneixement de la presència a Espanya del ciutadà libi, implicat en transaccions de drons amb càmeres tèrmiques enviats a Líbia per a l'ús d'aquesta organització paramilitar.
En una fase posterior, els investigadors van comprovar la participació d'altres directius d'una empresa de proveïment de material de defensa de doble ús. Presumptament, van participar en la compravenda i posterior exportació il·legal d'un sistema antidron amb destinació a l'aeroport de la capital líbia, Trípoli, controlat per la milícia RADA-SDF.
Els agents de la Comissaria General d'Informació i de la Brigada Provincial de València van detindre de manera simultània als presumptes contrabandistes del passat dijous, quatre en una localitat madrilenya i un altre en l'aeroport de la capital valenciana.
També van intervindre nombrosa documentació digital i material tecnològic relacionat amb la investigació coordinada per la Fiscalia de l'Audiència Nacional.
Més llegit
-
Algunes parades del Mercat Central no podran obrir divendres per l'incendi
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta