La CHS extrau un hectòmetre cúbic de l'aqüífer de Calasparra en març per a la conca del Segura
Sis dels nou pous de sequera estan oberts, davant de la situació extraordinària de falta d'aigua a la zona
Des de l'11 de març, quan es va declarar la situació extraordinària de sequera, un escenari excepcional a la conca del Segura, s'han anat obrint els pous de sequera, que conformen la bateria estratègica de sondejos (BES) de l'aqüífer sinclinal de Calasparra (Múrcia). Ja són sis els que estan en funcionament dels nou que conformen aquesta bateria. Es tracta d'una mesura excepcional, però necessària, en vista de la complicada situació de sequera que colpeja el sud de la Comunitat Valenciana.
En tota, es poden extraure fins a 1,8 hectòmetres cúbics en un any si es prolongara aquesta situació, dels quals 25 es destinaran al reg tradicional a la zona mitjana, alta i baixa del Segura, també a Alacant.
"Ara mateix ix un cabal de 650 litres per segon al riu Segura", ha explicat Sebastián Delgado, cap d'àrea de projectes de la Confederació Hidrogràfica del Segura (CHS). En total, suma 300.000 metres cúbics per setmana, cosa que permet assegurar que durant el mes de març "estarem prop d'extraure un hectòmetre cúbic de l'aqüífer de Calasparra", segons ha detallat Delgado.
Aquests pous han estat tancats més de quatre anys, però s'han hagut d'obrir per alleugerir la situació que viuen els agricultors i el camp i, alhora, estalviar als embassaments de capçalera.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
L'anomenat piròman del Saler reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc