Centenars de persones es manifesten a Madrid en suport a Jenni Hermoso al crit de "No és un pic, és una agressió"
Amb el color morat com a protagonista, han demanat "un esport lliure de violències masclistes"
Centenars de persones s'han concentrat aquest dilluns a Madrid en suport a la jugadora de la selecció espanyola Jenni Hermoso, després de la polèmica del bes del president de la Reial Federació Espanyola de Futbol (RFEF), Luis Rubiales. Així, al crit de "No és un pic, és una agressió" i amb el color morat com a protagonista, han demanat "un esport lliure de violències masclistes".
Callao ha sigut l'escenari triat per a la concentració, convocada per la Comissió 8M del moviment feminista, a la qual han acudit representants polítiques com la vicepresidenta del govern espanyol en funcions, Yolanda Díaz, la ministra d'Igualtat en funcions, Irene Montero, i la ministra d'Educació i Formació en funcions, Pilar Alegría.
"Rubiales, inhabilitació per sempre", "Per un esport feminista", "Amb tu, Jenni", "Sense consentiment és agressió" i "#SeAcabó" són algunes de les frases que han pogut llegir-se en els cartells d'algunes de les manifestants.
"Volem reivindicar el paper de les futbolistes que han sigut campiones del món, que no quede en un segon terme. Totes elles, tant les de la selecció actual com les que han vingut darrere, fa anys que demanen canvis estructurals en la Federació, com posar de manifest tots aquests abusos i demanar mesures reals. Han aconseguit que la societat responga a l'una sabent que és una agressió", ha assegurat una de les portaveus de la Comissió 8M davant dels mitjans de comunicació, Iria González.
Així mateix, la ministra d'Igualtat en funcions, Irene Montero, ha expressat el seu suport a Hermoso: "Som ací perquè Jenni sàpia que no està sola i perquè totes les dones sàpien què han de fer davant de qualsevol violència sexual. Estem concebent un país lliure de violències masclistes".
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Generalitat activa un pla de xoc per frenar la superpoblació de senglars, que afecta el 80% dels municipis i causa 800 accidents a l’any
-
Els estudis de matemàtiques i de medicina, els que tenen les notes d’accés més altes
-
Avisos per tempestes molt fortes dissabte
-
Mor un home després de caure un camió sobre una casa a Finestrat