Castelló, seleccionada per a formar part de la xarxa de ciutats intel·ligents
L'entrada en la xarxa europea de ciutats intel·ligents permet que les ciutats puguen crear sinergies i tindre més eines al seu abast.
La Comissió Europea ha seleccionat la ciutat de Castelló com una de les 54 noves ciutats que a partir de setembre formaran part de l'Intelligence City Challenge, en el qual participaran 124 municipis a través de la xarxa europea de ciutats intel·ligents durant els dos pròxims anys.
La candidatura de Castelló és una de les tretze triades a tot Espanya i una de les tres de la Comunitat Valenciana (amb Alacant i Alcoi), en una convocatòria en la qual s'han presentat 192 ciutats de 20 països de la Unió Europea i del Regne Unit.
L'alcaldessa de la ciutat, Amparo Marco, ha expressat que "entrar a formar part de la xarxa europea de ciutats intel·ligents és una oportunitat única per a Castelló, per a continuar posicionant-nos com a ciutat innovadora, intel·ligent i sostenible".
La iniciativa s'adapta, a més, al context actual, i s'estableix com una oportunitat perquè les ciutats evolucionen i s'unisquen a una comunitat que potencia les tecnologies per a abordar les crisis provocades per la pandèmia de la Covid-19 i per a reconstruir les seues economies a través d'un creixement intel·ligent, verd i sostenible.
L'entrada en la xarxa europea de ciutats intel·ligents permet a les ciutats crear sinergies que encoratgen una revolució tecnològica amb un impacte transversal en l'àmbit social i mediambiental, de manera que beneficie les empreses que conformen l'ecosistema local de la innovació.
Més llegit
-
Algunes parades del Mercat Central no podran obrir divendres per l'incendi
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta