Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

La campanya de Nadal crearà 144.450 contractes als comerços valencians

Se’n firmaran un 5,7% més que l’any passat, però el volum de contractacions està un 2% per davall de les previsions nacionals, segons Adecco.

Imatge d'arxiu d'una dependenta a una tenda de roba

La campanya nadalenca d’enguany generarà 144.450 contractes a la Comunitat Valenciana, un 5,7% més que l’any passat, segons un informe d'Adecco i la seua divisió Adecco Outsourcing. Malgrat aquest augment, considerat "molt positiu" per la consultora, serà quasi un 2% inferior al del conjunt de l'Estat.

Adecco preveu que al novembre i gener es firmaran a Espanya prop d'1.148.000 contractes, un 7,3% més que en el mateix període de 2017-2018. Per a Adecco, es tracta d'una "xifra positiva", però que es troba "lleugerament per davall" del creixement de la campanya en 2018, que va ser d'un 8%.

A pesar de la incertesa política i econòmica que viu l’estat espanyol, la valenciana serà la tercera autonomia amb major quantitat absoluta de contractacions. Pel que fa a la distribució territorial dels contractes de la campanya nadalenca, les comarques centrals oferiran la majoria, 104.760 concretament, un 7% més que la passada campanya.

D’altra banda, les comarques del sud oferiran 22.470 contractes, un 2% més que en 2018, mentre que a les comarques del nord, segons l’estudi d’Adecco, presentaran un 3% més de contractes que l’any passat, en total seran 17.200, per tal de donar cobertura a les compres dels últims mesos de l’any i els primers de 2020.

Major duració

Respecte a la duració dels contractes, Adecco ha assenyalat que serà superior a la dels últims anys, ja que la campanya començarà amb els descomptes del Black Friday de novembre i el Cyber Monday. A més, la campanya s’allargarà fins a finals del mes de gener, incloent així el període de rebaixes. Després de la campanya, un 17% de les contractacions podrà prolongar-se en els següents mesos de 2020.

La majoria de les noves contractacions es produiran en el sector del gran consum, atenció al client i vendes, on s'espera un increment de fins a un 40% en la contractació respecte a la resta de mesos de l'any, perquè moltes empreses tenen prop del 50% de la seua facturació lligada a aquest període.