La Banda de València es torna a mobilitzar per a protestar contra la desídia municipal
Denuncien que no es cobreixen les baixes per jubilació, trasllats o malaltia, ni disposen d'un local en condicions on assajar ni del material necessari, entre altres
Els integrants de la Banda Municipal de València duran a terme aquest dimecres a les 19:30 h un nou acte reivindicatiu a l'auditori del Palau de les Arts contra la "desídia i deixadesa extrema mostrada per part de la regidora de Cultura cap a la centenària agrupació".
No és la primera vegada que la banda protesta contra l’Ajuntament. Començaren tocant marxes fúnebres davant la casa de la vila el juny del 2021 quan el consistori anuncià el traspàs de la banda a l'Organisme Autònom Palau de la Música. Ara, els seus sindicats han informat en un comunicat conjunt que, des d’aquell anunci, els i les integrants de l'agrupació musical professional no han vist gens ni mica de tranquil·litat en el seu lloc de treball.
En el comunicat adverteixen que la "incapacitat en la direcció i en la coordinació" està portant a la banda municipal a "la seua deterioració més absoluta", i critiquen que no existeix cap comunicació amb la delegada i regidora de Cultura, Glòria Tello, a qui retrauen que "no atenga, escolte i reba" a la representació sindical.
Així mateix, denuncien que la desídia en la gestió de la banda comporta no cobrir les baixes per jubilació, trasllats o malaltia, no disposar d'un local en condicions on assajar ni del material necessari, queixes reiterades des de fa ja uns mesos. A més, destaquen que tampoc s’ha cobert la plaça del director després que aquest dimitira, tal com es va prometre que es faria, per la qual cosa fa sis mesos que ofereixen concerts amb directors convidats i sense direcció artística.
Per tot això, aquesta vesprada efectuaran un acte reivindicatiu en el transcurs del concert programat per a les 19:30 h a l'auditori del Palau de les Arts.
Més llegit
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal