Avel·lí Corma, premi al foment i desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Huelva
El premiat científic de Moncofa destaca que "la tecnologia i la ciència donaran solució al desafiament de la descarbonització"
El científic de Moncofa Avel·lí Corma ha subratllat que la tecnologia i la ciència són claus en la cerca de solucions per a afrontar la descarbonització. Unes declaracions fetes als periodistes a Huelva, on este dimarts rebrà el premi al foment i desenvolupament de la ciència i la tecnologia, que concedeix l'Associació d'Indústries Químiques, Bàsiques i Energètiques de Huelva (Aiqbe) en el marc de les VII Jornades Tècniques.
En estos moments, ha afegit el químic valencià, el desafiament és la descarbonització i de nou la tecnologia i la ciència són "les que ens donaran i ens estan donant solucions, tant des del punt de vista de la producció d'hidrogen com de la generació i utilització d'energies renovables, o la síntesi d'hidrocarburs de manera sintètica".
Així mateix, considera que la indústria serà un gran aliat: "Tot el coneixement i el saber que ha acumulat la indústria al llarg del temps, s'utilitzarà ara per a solucionar el problema que al seu torn s'ha generat".
El reconeixement a Avel·lí Corma
Sobre el premi que rebrà, Avel·lí Corma ha dit que és "un plaer i un incentiu" perquè "un dels nostres principis, que no ha sigut freqüent, és la col·laboració entre acadèmia i indústria per a fer nous avanços tecnològics. Per a mi és un honor rebre esta distinció perquè sempre he sigut creient i he practicat eixa col·laboració".
Aiqbe reconeix amb el guardó l'excepcional contribució d'Avel·lí Corma a l'avanç de la ciència i la tecnologia, així com el seu impacte en la indústria química i energètica. El seu treball ha sigut fonamental per al desenvolupament de processos més eficients i sostenibles, que han beneficiat tant a la comunitat científica com a la societat en general.
Corma va fundar i va dirigir l'Institut de Tecnologia Química (ITQ) a València des de 1990 fins a 2010. Al llarg de la seua trajectòria ha publicat més de 1.400 articles científics i és autor de més de 200 patents, moltes de les quals s'utilitzen comercialment. Entre els nombrosos reconeixements destaca el Premi Príncep d'Astúries d'investigació científica i tècnica en 2014 i el Premi a l'Inventor Europeu per la seua trajectòria en 2023.
Més llegit
-
Vota per la millor Foguera La Colla d’À Punt – Fogueres 2025
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2025
-
El disc extern que una dona va tractar d'extraure de casa d'Ábalos contindria converses amb Sánchez i ministres
-
Un gran incendi destrueix una nau industrial a Algemesí
-
Un cap d'Emergències confirma a la jutgessa que el comandament únic en la dana el tenia l'exconsellera Pradas
-
El Baver - Els Antigons guanya el premi a la millor foguera de la Categoria Especial 2025
Més vist
-
21.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Alto Palancia
-
21.06.2025 | Informatiu migdia
-
21.06.2025 | Especial Fogueres: Prèvia de la mascletà
-
20.06.2025 | Especial Fogueres: La mascletà - Pirotècnia Ferrández
-
20.06.2025 | Especial Fogueres: Prèvia de la mascletà
-
21.06.2025 | Informatiu migdia | L'oratge