L'ssociació Àmbit denuncia que cap presó valenciana compta amb personal de salut mental
Es calcula que un 40% de la població reclusa pateix algun tipus de patologia que requereix d'aquests professionals
Cap de les presons valencianes té especialistes en salut mental, quan es calcula que un 40% de la població reclusa pateix aquests problemes. Ho denuncia un informe de l'associació Àmbit, el tercer que presenten sobre aquest tema, on asseguren que la falta d'assistència sanitària inclou atenció primària o facultatius especialitzats en salut mental. Javier Vilalta, director de l'associació, ha assegurat que "les presons valencianes s'han convertit en psiquiàtrics de la societat". En les seues paraules, "hi ha una desatenció absoluta".
Aquesta carència de metges a les presons la denuncien també els representants dels treballadors d'aquests centres. Alberto Téllez, delegat sindical de presons Acaip-UGT a València, ha explicat que "hi ha centres on falten la meitat dels professionals i d'altres on falta el 85% del personal, i només hi ha un sanitari per a atendre a quasi mil interns."
Un d'aquests centres és la presó de Villena. "L'any que ve probablement es quedarà sense metge", ha dit Vilalta. Així consideren que és impossible detectar si hi ha persones internes amb patologies mentals. "Però fins i tot dels que ja estan diagnosticats a vegades ens trobem que no se'n pot fer un seguiment", ha lamentat Téllez.
Raquel Boix, jurista de l'associació, ha dit que "probablement, aquestes persones, si estigueren sotmeses a un tractament adequat, podrien eixir abans".
La difícil cobertura d'aquestes places s'explica per les condicions laborals dels metges de presons. Segons els sindicats, hi ha una diferència salarial molt gran i també les condicions de treball són molt diferents. Per això, reclamen que es complisca una llei aprovada fa vint anys que obligava a transferir les competències sanitàries de les presons als governs autonòmics. Això permetria equiparar els sous dels facultatius de presons als del servei valencià de salut.
Més llegit
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Altea acull el rodatge de ‘Buitres’, protagonitzada per Clara Lago i Quim Gutiérrez
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Els líders de la UE fan una crida a posar fi a la guerra del Pròxim Orient i a tornar a la via diplomàtica