S'aprova la remodelació al carrer de Colom de València, que reobri al trànsit des de la Porta de la Mar
S’hi habilitarà una parada nova de taxi i set línies de l’EMT tornaran al centre de la ciutat
La Regidoria de Mobilitat de València ha donat llum verda a la remodelació del trànsit del cèntric carrer de Colom, una de les principals artèries comercials de la ciutat, i l’Ajuntament ja disposa dels informes favorables necessaris. Així és que les obres començaran “prompte” i es preveu que acaben al desembre, segons ha informat el consistori en una nota de premsa.
La reorganització reobrirà l’accés al carrer de Colom des de la Porta de la Mar i permetrà anar del carrer de Roger de Llòria al de les Barques a través de Pérez Pujol, carrer on s’invertirà el sentit de la circulació amb l’objectiu de reorganitzar el trànsit en “una de les zones més congestionades actualment a la ciutat”.
El carrer de Colom tindrà dos carrils de circulació per al trànsit motoritzat i un carril bus, tots limitats a velocitat 30. A més, tindrà dues parades de taxi, ja que se n'habilitarà una nova entre els carrers de Pizarro i de Pascual i Genís.
Així mateix, les línies de l'EMT 4, 11, 16, 26, 31, 32 i 70 tornaran a accedir al centre a partir de desembre, a temps per a la campanya de compres de Nadal, que l’alcaldessa, María José Catalá, vol potenciar especialment, segons la nota de premsa. Les línies 4, 11, 31, 32 i 70 aniran pels carrers de la Pau i Sant Vicent fins a la plaça de l'Ajuntament seguint el recorregut que fa la C1. I tant la línia 16 com la 26 arribaran pel carrer de la Pau fins al de Poeta Querol.
Els treballs consistiran, principalment, a instal·lar grups semafòrics, habilitar noves parades de taxi, reubicar jardineres, baranes i pilons, redistribució i noves senyalitzacions, i els dibuixos de marques viàries a la calçada. Cal destacar que no s'eliminaran les terrasses actuals, sinó que es redissenyaran per a adaptar-les.
Catalá ha afirmat que, amb aquestes modificacions, el seu govern compleix el compromís de remodelar el trànsit al carrer de Colom i amb l'objectiu de descongestionar la circulació en una de les principals artèries comercials de la ciutat.
Més llegit
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
Més vist
Més escoltat
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions