130 tones de tomaca van ja cap a Bunyol
Sis camions han carregat la mercaderia que demà tenyirà de roig els carrers d'aquesta festa tan internacional
Queden menys de 24 hores per a la batalla, i a la Llosa (Plana Baixa), on se centralitza tota la munició, aquest dimarts és un espectacle de cascades roges. Sis camions han carregat les 130 tones de tomaques que han de tindre el punt de maduració exacte.
La gerent de Citrimed, Idioa Mechó, explica a À Punt NTC que les tomaques no poden estar ni podrides ni verdes i que cal estar contínuament vigilant-les perquè estiguen com cal.
Tot i haver-les cuidat tant, no podrien arribar a les nostres taules: "Si no ens les quedarem nosaltres, les tiraríem al fem. El mercat és molt exigent, vol les tomaques perfectes i tot el que tinga una rascadeta no ho vol. Aniria o al bestiar o al fem, i nosaltres l'aprofitem per a la Tomatina", amplia Javier Mechó, treballador de Citrimed.
"El color tan viu, roig. Els japonesos pensen que el color roig és el d'Espanya" conta Takeshi, periodista d'una televisió japonesa. Això sí, en aquesta primera edició postcovid destacarà el participant europeu, més que l'asiàtic, però suposarà una tornada a la normalitat.
María Vallés, regidora de Turisme i Tomatina de Bunyol, diu que el primer que aporta és l'alegria, el segon és que la festa torna i que estem bé. També l'aportació econòmica que deixa a Bunyol i a la Comunitat Valenciana, que seran dos milions d'euros.
Una hora de batalla rendible i molt esperada que podran seguir en directe per À Punt.
Més llegit
-
Emergències avança que l'avís podria canviar a roig i alguns municipis i pedanies de València suspenen les classes
-
L'Aemet eleva a roig l'avís al litoral de València i Castelló per pluges torrencials que poden descarregar més de 250 litres
-
Troben un cadàver d'home sense cap ni extremitats surant davant de la costa de Sagunt
-
El segon decret del govern preveu que el propietari del pis pague un any de renda si no renova el lloguer
-
Paralitzat durant deu dies el desnonament a Burjassot de l’investigador de la UV Daniel González: "Hi ha esperança"
-
Episodi de pluges intenses i persistents