Vox demana a Oriola acabar amb els minuts de silenci per dones víctimes de violència masclista
El PSPV considera que la formació d'ultradreta posa en dubte el component de gènere de la violència masclista i, a més, vol "blanquejar-la".
El grup municipal de Vox ha presentat aquest dijous una moció a l'Ajuntament d'Oriola, al Baix Segura, perquè es deixen de guardar minuts de silenci per les dones víctimes de violència de gènere. Tots els grups polítics hi han votat en contra.
La formació sol·licitava que el minut de silenci es dedique no sols a les dones i xiquets assassinats en l'àmbit familiar, sinó que incloga també els homes perquè, segons Vox, també pateixen aquesta violència. El partit liderat per Santiago Abascal argumenta la seua moció que, segons la Constitució Espanyola, "els homes i les dones som iguals davant la llei" i que "la violència no té gènere".
La moció ha provocat la indignació entre els socialistes d'Oriola. El PSPV ha recordat la sentència del Tribunal Constitucional que dona suport a la llei contra la violència de gènere. Consideren que Vox "posa en dubte" el component de gènere de la violència masclista i, a més, vol "blanquejar-la".
Així, la portaveu socialista a l'Ajuntamernt del municipi, Carolina Gracia, ha assegurat que el que pretén Vox és banalitzar, llevar importància i, sobretot, anar en contra de qualsevol llei o acte "pels quals hem lluitat democràticament durant molts anys la resta de partits polítics".
Finalment, la integrant de la secció feminista Dones per Dones d'Oriola, ha dit: "el fet de negar la violència de gènere és una cosa per la qual no podem passar. Tenim la necessitat de dir una realitat tan senzilla, tan clara i tan assumida per totes les forces polítiques i socials com que el masclisme mata".
Més llegit
-
Carlos Mazón presenta la dimissió com a president de la Generalitat: "Ja no puc més"
-
Mazón compareix a les 9 hores per a aclarir el seu futur polític després de parlar diverses vegades este diumenge amb Feijóo
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades a El Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan es van separar al pàrquing
-
Vilaplana declara que Mazón atenia telefonades al Ventorro i que no feia la sensació de tindre pressa quan van separar-se
-
Quines són les opcions de Mazón? El futur polític del cap del Consell
-
Dia clau en la investigació de la dana: Maribel Vilaplana declara hui com a testimoni davant de la jutgessa Ruiz Tobarra