Visibilitat femenina a les Corts: totes les síndiques seran dones
La designació d’Ana Barceló obri una nova etapa en què, per primera vegada a l’hemicicle, i en concret al PSPV, les dones protagonitzen els càrrecs de síndica
Entre els canvis al si del Consell que han trascendit aquest divendres destaca la designació de l'exconsellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, com a nova síndica del Grup Parlamentari Socialista en substitució de Manolo Mata. L'executiva del PSPV-PSOE es reunirà aquest dilluns a Oriola per a designar Barceló nova síndica i dimecres es ratificarà el seu nom per part del grup parlamentari, segons ha pogut saber À Punt.
Aquest nomenament obri una nova etapa de visibilitat femenina al faristol de l'hemicicle, ja que per primera vegada en el període democràtic, a les Corts, totes les sindicatures corresponen a dones. Un fet nou també per al PSPV, l'únic grup que no ha tingut mai una síndica.
En total, han sigut catorze les diputades que han ocupat la sindicatura dels grups, la primera d'elles Rita Barberà el 1990. Precisament ha sigut el Grup Popular el que més síndiques ha tingut en la seua història amb un total de quatre (amb Isabel Bonig, María José Català i Eva Ortiz).
En Esquerra Unida va estar Marga Sanz i també Glòria Marcos (qui també ho va ser de Compromís pel País Valencià abans de l'escissió del grup). Posteriorment, Mónica Oltra va ser síndica per Compromís.
Carolina Punset i Mari Carmen Sánchez van exercir aquesta responsabilitat en Ciutadans, i el 2019, Naiara Davó es convertia en l'única síndica dels grups del Botànic, en aquest cas per Unides Podem. En l'actualitat ho és Pilar Lima.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2025
-
Salven una xiqueta de 14 anys que s'havia ofegat en la piscina de sa casa a Torrent
-
El Pentàgon adverteix l'Iran: els EUA no busquen la guerra, però actuaran amb rapidesa i decisió
-
Un gran incendi destrueix una nau industrial a Algemesí
-
La comunitat internacional crida a la diplomàcia després de l'entrada dels EUA en la guerra entre l'Iran i Israel
-
Espanya insta a reconduir amb diplomàcia la crisi dels EUA i l'Iran