Vox presenta una esmena a les Corts que insta a retornar la creu al parc Ribalta de Castelló
L’oposició denuncia que el PP es plega a la ultradreta i l'Ajuntament defén que la decisió és només competència municipal
Més de dos anys després de la seua polèmica retirada, la creu del parc Ribalta de Castelló de la Plana torna a encendre el debat polític al municipi. Una esmena de Vox a la llei de concòrdia del Consell, presentada a les Corts, insta a tornar-la al seu lloc dins d'este espai verd de la ciutat, de forma que es restituïsquen els elements retirats per la llei de memòria històrica.
L’oposició denuncia que el PP es plega a la ultradreta. Ignasi Garcia, portaveu de Compromís al consistori municipal, els ha acusat de "voler posar el mateix monument feixista" i que esta estratègia suposa un atac a l’autonomia de Castelló. També Patricia Puerta, portaveu del grup socialista municipal, ha assenyalat a l'alcaldessa del PP, Begoña Carrasco, per "plegar-se als interessos del seu amo i tancar files", sense "lluitar pels interessos de Castelló".
Mentrestant, Vicent Sales, portaveu del govern a l’Ajuntament d'esta ciutat de la Plana, defenen que la decisió és només competència municipal. "Ningú li ha de dir el que ha de posar o llevar d'un jardí de la ciutat", ha afirmat. Una autonomia que contradiu en xarxes la presidenta de les Corts, Llanos Massó (Vox), que assegura que el Ribalta tindrà la creu per l'esmena de la seua formació.
De moment, el que sí que tindrà Castelló és un monument a les víctimes de la violència, establit pel PP en el seu pacte de govern amb Vox. Mentrestant, la creu del Ribalta continua en una església, aliena al debat, que torna a reviscolar.
Més llegit
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures d'estiu a mitjan setembre
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Se suspén la demolició de les casetes de la platja de Babilònia de Guardamar del Segura