La crisi migratòria de Ceuta continua 37 dies després amb nous envelats i més tensió política
La ciutat autònoma amplia els espais d’acollida mentre persistixen les protestes al carrer i s’intensifica el debat polític sobre la gestió de la crisi
37 dies després de l’arribada massiva de migrants a Ceuta, la crisi continua sense resoldre’s. La ciutat ha començat a muntar una cinquantena d’envelats més per a acollir les persones que encara romanen als carrers, mentre persistixen les protestes de part de la població ceutina. La situació també ha elevat la tensió política, amb dures crítiques del PP al govern de Pedro Sánchez.
Els nous espais d’acollida busquen evitar que milers de migrants continuen amuntegats al carrer i en condicions d’insalubritat. Els veïns, però, rebutgen alguns dels emplaçaments previstos, com un nou campament situat a només 20 metres d’una guarderia. "Ens col·loquen uns barracons al costat de la barriada, què passarà amb els nostres xiquets?", es pregunta una veïna.
Mentrestant, els migrants reclamen també una solució a la seua situació. Ousama, de 21 anys, assegura que els han dit que els deixaran entrar i reivindica que no volen "ser persones sense llar". A més, este matí, unes 300 dones i xiquetes han sigut traslladades a una nau del polígon d’El Tarajal per a protegir la seua seguretat.
La crisi obri un nou front polític
La gestió de la crisi ha provocat també un enfrontament entre els partits. La líder de Podemos, Ione Belarra, ha acusat el govern de "cavar la seua pròpia tomba" a Ceuta perquè, segons afirma, té "por al Marroc". Per la seua banda, el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha carregat contra Sánchez i ha qualificat d’"insuportable" la "hipocresia" de l’esquerra.
Feijóo ha defensat que Espanya no ha de triar "entre mantindre bones relacions amb el país veí i conservar la nostra dignitat". Davant de les crítiques, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha reclamat "responsabilitat i prudència" als partits i ha considerat que totes les formacions haurien de fer una reflexió sobre la situació.
En paral·lel, la crisi també avança per la via judicial. La Fiscalia ha avalat que l’Audiència Nacional investigue l’entrada massiva de migrants del 30 i 31 de juliol. Ara, la jutgessa Carmen Tardón, que ja té sobre la taula els informes del CNIF i de la Guàrdia Civil, haurà de decidir si obri finalment una causa penal pels fets.
Més llegit
-
Mor ofegat un xiquet de vint mesos en una piscina particular de Tous
-
El canvi a l’horari d’hivern arriba diumenge: a les tres de la matinada seran les dos
-
La platja de Daimús queda sepultada per tones de canyes arrossegades per la dana Adam
-
Feijóo, sobre les pròximes generals: “A la Comunitat Valenciana és a la que més li interessa el canvi”
-
Peter Lim ven el 42% de les accions del València a Pitchwise Holdings
-
Dos fugitius buscats per homicidi i detinguts per robar a Oliva queden lliures per passar a disposició judicial fora de termini