Operació Assut: detinguts Rafael Rubio i Alfonso Grau per cobrament de comissions
Una quinzena de detencions, entre les quals hi ha la del subdelegat del govern espanyol a València i la de l’extinent d’alcalde i mà dreta de Rita Barberá
La segona fase de l’operació Assut, iniciada aquest dijous al matí i encara en marxa, s’ha saldat amb una quinzena de detencions, entre les quals hi ha la de l’extinent d’alcalde de València, Alfonso Grau, i la de qui fins aquest mateix dijous era subdelegat del govern espanyol a València, Rafael Rubio, han acaparat bona part de l’atenció mediàtica per la rellevància política.
Passades les 17:00 hores, Rafael Rubio ha sigut traslladat a la Comandància de la Guàrdia Civil de Patraix, després de l’escorcoll al seu domicili. Allí, previsiblement, estarà la nit abans de passar a disposició judicial per a prestar declaració.
A Rubio l'han traslladat primer a la subdelegació del govern espanyol a València per continuar l'escorcoll després d'haver quedat detingut aquest matí. Després l'han conduït a la Comandància, a Patraix. Els agents han traslladat Rubio en un vehicle que ha eixit del domicili particular del subdelegat, després de més de huit hores d’operació policial.
L'UCO ha escorcollat pam a pam durant huit hores el domicili d’aquest històric militant socialista. A les 14:00 hores han avisat un manyà per a obrir, suposadament, una caixa forta. Dos cotxes de la Guàrdia Civil han eixit amb tot el material confiscat a Rubio, que hauria cobrat 300.000 euros de la trama. Hores abans, el PSPV ja l'havia suspés cautelarment de militància.
Per la seua part, Alfonso Grau ha eixit detingut a les 17:30 hores del seu domicili. Qui va ser número 2 de l'Ajuntament de València i mà dreta de Rita Barberá està acusat de formar part d'una trama urbanística que cobrava comissions a canvi d'adjudicacions en infraestructures de sòl públic durant 10 anys. Els agents de l'UCO s’han endut ordinadors, caixes i bosses amb documentació de sa casa.
L’extinent d’alcalde de València Alfonso Grau hauria sigut traslladat a la segona residència (situada a Callosa d’en Sarrià) per a continuar l’escorcoll iniciat a primera hora del matí.
Les detencions fetes aquest dijous de matí per la Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO) formen part de la segona part del cas Assut, que és dirigida des del jutjat d'instrucció número 13 de València des de fa més de tres anys i que continua sent secreta. La causa investiga presumptes comissions amb factures suposadament fictícies que diverses empreses adjudicatàries d'obra pública de l'Ajuntament de València haurien fet entre 2005 i 2010, anys en què l'Ajuntament el governava Rita Barberá (PP).
El constructor que va participar en l'operació, possible cervell de la trama, i la filla d’Alfonso Grau estan entre els 14 detinguts d’aquest dijous. També el cap dels serveis jurídics de Divalterra, José Luis Vera.
Més llegit
-
Paco Roig es manté en la llista de grans morosos amb Hisenda, amb un deute de 7,8 milions d'euros
-
Un autocar xoca contra una façana a Lleida i deixa una quarantena de ferits, quatre d'ells molt greus
-
Jutgen El Mauri, germà d'Antonio Anglés, i cinc acusats més per un segrest i tortures d'un home per a exigir-li 200.000 euros
-
Un turista desocupat s’emportà a Múrcia el quadre de Sorolla perdut a Sevilla després de trobar-lo al carrer
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés
-
Jornada de 35 hores, dos hores menys de dedicació i desconnexió digital: així és el decret que proposa Educació
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2026 | 90 minuts
-
30.06.2026 | L'hora de la cultura | Belén Mayordomo i "Teló de fons", amb Juanjo Prats
-
25.06.2026 | Cadena de valor | El mercat immobiliari valencià modera el seu ritme
-
30.06.2026 | Gemma Payà recorre la Comunitat Valenciana sobre rodes
-
01.07.2026 | Amunt i avall | Segona Part
-
30.06.2026 | Esports À Punt