Torra es querella contra la Junta Electoral després de la denúncia de la Fiscalia pels llaços grocs
El dirigent català acusa la de prevaricació l'òrgan electoral i promet arribar "fins on siga necessari".
El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, ha presentat aquest dimecres una querella per presumpta prevaricació contra la Junta Electoral Central (JEC) per prohibir la col·locació de llaços grocs en edificis públics, un símbol en suport als líders sobiranistes catalans presos.
Torra ha iniciat l'acció judicial en reacció a la denúncia que l'ha interpossat la Fiscalia Superior de Catalunya, a instàncies de la JEC, per desobeir l'orde de l'organisme electoral perquè retirara els símbols.
La querella defineix l'actuació de la JEC com "una persecució política en tota regla" i motiva l'acusació per prevaricació en el fet que donara orde de retirar els símbols "sabent que aquesta resultava impossible d'acatar".
El dirigent català ha avançat que en cas que el Suprem desestime la seua reclamació portarà el cas "fins on siga necessari". I sobre la querella de la fiscalia, ha explicat que presentarà els recursos i al·legacions pertinents en els quals, ha puntualitzat, "no ens defendrem de res, sinó que acusarem l'Estat de la seua involució democràtica".
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Cinc persones ferides i un detingut en una nova nit d'enfrontaments a Torre Pacheco