Sánchez acusa el PP d'incomplir la Constitució i Casado denuncia que busca la seua “rendició incondicional”
El president ha tornat a reclamar “unitat” per a continuar lluitant contra la pandèmia i per a aprovar els pressupostos generals de l'Estat.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha acusat el president del PP, Pablo Casado, d'incomplir la Constitució per negar-se a pactar amb l'executiu la renovació de les institucions de l'Estat, com el Consell General del Poder Judicial, i li ha retret el fet de no voler negociar els pressupostos. Per la seua banda, el líder popular ha denunciat que el que en realitat busca Sánchez no és diàleg sinó la seua “rendició incondicional” per a continuar governant “malament” i “impunement”.
En la primera sessió de control al Govern d'Espanya després de les vacances, Casado ha preguntat a Sánchez si assumirà alguna responsabilitat després de “mentir massivament als espanyols” amb la pandèmia i l'ha acusat de pretendre la “rendició incondicional” del PP i governar en solitari i “sense oposició”. “No ens demane posar l'espatla al precipici per a salvar-se. Quan vulga fer una cosa bona per als espanyols, ens tindrà al seu costat. Mentre continue perjudicant-los, ens tindrà en contra”, ha avisat.
En la seua rèplica, el cap de l'executiu ha defensat els seus socis de coalició d'Unides Podem. Encara que ha reconegut que proposen qüestions que estan fora de la Constitució, com denuncia el PP, ha assegurat que almenys sí que compleixen la carta magna, a diferència dels populars que, segons ell, la incompleixen i veten la renovació dels òrgans constitucionals. “El PP ha decidit no fer res, ni posar l'espatla, ni ajudar la societat espanyola. No aquest govern, sinó el conjunt de la ciutadania”, ha sentenciat.
Sánchez ha tornat a reclamar “unitat” per a continuar lluitant contra la pandèmia i per a aprovar els pressupostos generals de l'Estat, que ha qualificat de necessaris per a poder invertir els fons europeus, i per a desbloquejar la renovació dels òrgans constitucionals.
Cuca Gamarra s'estrena com a portaveu del PP al Congrés
L'estrena de la nova portaveu del PP al Congrés, Cuca Gamarra, que substitueix la destituïda Cayetana Álvarez de Toledo, ha centrat un altre dels punts d'interés de la jornada: “Fan de cada gestió una baralla i de cada Consell de Ministres una batalla campal. Com pretenen governar als espanyols si són incapaços de governar-se a si mateixos?”. La vicepresidenta del govern espanyol, Carmen Calvo, li ha desitjat sort en el seu nou càrrec, però ha ironitzat sobre la seua suposada posició moderada en relació amb l'antecessora en el càrrec.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Dos detinguts per agredir un professor i arrancar-li part d'una orella en un institut d’Alcoi
-
Un mort a la CV-941 i set ferits en un accident a Santa Pola entre dos cotxes i un autobús
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs