Rufián aposta per "qualsevol iniciativa o front d'esquerres" en les municipals
El portaveu d'Esquerra Republicana ha participat aquest diumenge en un acte a Xàtiva, on ha advocat per "integrar tots els projectes progressistes que vulguen canviar les coses"
El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, s'ha mostrat partidari de donar suport a "qualsevol iniciativa o front d'esquerres" en les eleccions municipals que vulga "canviar les coses i fer seues causes i iniciatives justes, més enllà de les banderes de cadascun".
Abans de participar a Xàtiva (la Costera) en l'acte Xàtiva Republicana, organitzat per Esquerra Republicana del País Valencià (ERPV), Rufián ha advocat per intentar "integrar tots els projectes progressistes que vulguen canviar les coses i amenaçar l''statu quo"". Especialment, ha afegit, en aquells municipis on "governa des de fa molt temps la mateixa gent, siga del partit que siga".
Esquerra Republicana del País Valencià ha presentat aquest cap de setmana les persones candidates a les eleccions municipals de 2023 de Xixona (l'Alacantí) i Benifairó de les Valls (Camp de Morvedre).
Sobre aquest tema, Rufián ha assenyalat que "tot suport és poc" per a aquestes candidatures, ja que, "si ja és difícil defensar les idees republicanes antifeixistes segons en quins llocs", al País Valencià "és fins i tot heroic".
Per això, ha afirmat que "s'ha de vindre molt" al territori valencià i "fer molta pedagogia", la qual cosa suposa "una responsabilitat afegida", atés que el seu partit "competeix amb maquinàries polítiques i mediàtiques difícils de contrarestar".
El partit ja forma part del govern municipal de Xixona amb Més Xixona, coalició formada per Esquerra Republicana, Esquerra Unida i l'Assemblea de la Crida Ciutadana. A Gandia (la Safor) també hi ha una proposta semblant, amb quatre regidors de Compromís + Gandia Unida, projecte que aglutina Compromís, EUPV i ERPV.
Casc Antic Digne i Viu comparteix amb Rufián els problemes de la xarxa d'aigua a Xàtiva
Aprofitant la visita, la plataforma Casc Antic Digne i Viu ha explicat al portaveu d'ERC els problemes que hi ha a la xarxa municipal d'aigua a la capital de la Costera, els quals han provocat filtracions, fugues, rebentades i humitats en edificis històrics i en les seues cases, on també s'ha detectat presència de plom i fibrociment.
El col·lectiu també han compartit amb Rufián la seua frustració perquè, tal com afirmen, el 80% de l'aigua que arriba a Xàtiva pel canal de Bellús es perd pel camí.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'Organització del PSOE
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
04.07.2025 | Les notícies del migdia