Rebeca Torró, figura clau en l'arribada de Volkswagen, nova consellera de Política Territorial
La fins ara secretària autonòmica d'Economia, Sectors Productius, Comerç i Consum substitueix Arcadi España, que es fa càrrec d'Hisenda i Model Econòmic
El president Puig ha posat en les mans de Rebeca Torró, fins ara secretària autonòmica d'Economia, Sectors Productius, Comerç i Consum, una cartera important com és la la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat en substitució d'Arcadi España, que deixa el departament pel d'Hisenda i Model Econòmic.
En la trajectòria de Torró, advocada de formació, destaquen la gestió de la compra de material sanitari durant la pandèmia i l'arribada de la gigafactoria de Volkswagen a Sagunt.
Nascuda a Ontinyent el 1981, Torró va ser elegida regidora de l'Ajuntament d'Ontinyent amb 26 anys i va anar escalant posicions fins a convertir-se en tinent d'alcalde de qui també fou president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez. Amb l'esclat del cas Alqueria i la detenció de Rodríguez, Torró va optar per alinear-se amb el partit i amb el president Ximo Puig.
En la seua etapa en el Botànic va ser directora general d'Habitatge en la primera legislatura, i secretària autonòmica d'Economia Sostenible en la segona. Va ser durant aquest període en què va aconseguir mascaretes i equips de protecció en els moments més durs de la pandèmia, quan l'accés a aquests productes era molt complicat.
Al capdavant de la Conselleria de Política Territorial l'esperen diversos reptes, entre altres la posada en marxa del tren de la costa entre Gandia i Dénia, el tramvia que connecte la Safor i la Marina Alta i la possible ampliació de la nova Línia 10 de Metrovalència fins al Cabanyal.
Més llegit
-
Trump afirma que el líder suprem de l'Iran, l'aiatol·là Ali Khamenei, està mort
-
L’Iran confirma la mort del líder suprem Khamenei i promet venjança
-
MINUT A MINUT: Seguix l'última hora de l'atac dels EUA i Israel a l'Iran
-
Els Goya 2026 premien cinc produccions amb segell valencià i ens deixen sis guardons
-
El nou protocol de les Falles condiciona mascletaes i Plantà davant la previsió de vent fort
-
Vinival, l'antic celler que es reconvertirà en espai multiusos del nou ecobarri de la Patacona
Més vist
-
28.02.2026 | Galania de la reina de les festes de Castelló, Magdalena 2026
-
01.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
28.02.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Jorge Peris, des de Doha: "Cada 2 o 3 hores sentim el soroll dels projectils"
-
28.02.2026 | Informatiu nit
-
01.03.2026 | Crònica de la reconstrucció