Puigdemont anuncia que es presentarà a la investidura per a liderar un govern “de coherència sobiranista”
L'expresident català i candidat de Junts+ ha afirmat que té opcions d'aconseguir-ho en segona volta
El candidat de Junts+ a la presidència de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, ha anunciat este dilluns que presentarà la seua candidatura al Parlament de Catalunya per a ser investit com a president i ha afirmat que té opcions d'aconseguir-ho en segona volta i liderar "un govern de coherència sobiranista".
Ho ha anunciat en una roda de premsa a la seu electoral de Junts+ a la localitat francesa d’Argelès-sud-Mer, l’endemà de les eleccions autonòmiques catalanes, que va guanyar el PSC amb 42 escons i en les quals la formació liderada per Puigdemont va quedar en segona posició amb 35, mentre que ERC va quedar relegada a la tercera posició amb 20 seients a l’hemicicle català.
Ara per ara, un pacte tripartit del bloc d'esquerres seria possible i, per tant, podria facilitar el govern de la Generalitat de Catalunya. El PSC, ERC i Comuns Sumar han aconseguit 68 representants, exactament el nombre d'escons que donen la majoria en un hemicicle que té 135 diputats i diputades. No obstant això, el candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, ha anunciat que la formació "treballarà des de l'oposició" i ha tancat la porta a una coalició progressista.
Més llegit
-
Braulio Vázquez assumix la direcció esportiva del València
-
Acord entre el Consell i els sindicats per a implantar la jornada laboral de 35 hores setmanals en l'administració
-
Valverde diu que no i el València continua buscant entrenador
-
Detenen un pederasta a Gandia amb fotos sexuals del seu bebé i la seua fillastra menor
-
L’Imserso oferirà 7.447 places a 50 euros mentre els hotels valencians reclamen l’actualització de les tarifes
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella