Puigdemont adverteix el PSOE que el procés d'independència continuarà després d'aprovar l'amnistia
L'expresident de la Generalitat de Catalunya diu ara que vol negociar peça a peça els pressupostos, la nació catalana i el dret d'autodeterminació
L'expresident de la Generalitat de Catalunya i eurodiputat de Junts, Carles Puigdemont, ha alertat el PSOE que no pot donar res per aprovat, ja que l'aprovació de la llei d'amnistia (que era una de les condicions per a poder tindre una relació amb els partits del govern) depén de la continuació del procés d'independència. El líder independentista ha insistit que tenen "tot el dret a continuar amb el procés", a "fer política" i a "exercir els nostres drets sense ser violentats per les estructures d'estat", en les seues paraules.
Al mateix temps, ha avisat al govern que, després del pacte, no pot donar res per aprovat i ha dit que ara toca negociar peça a peça, "des dels pressupostos fins al reconeixement nacional i a l'exercici del dret a l'autodeterminació".
Per a Puigdemont, el procés independentista és "legítim, democràtic i no violent", i ha criticat que l'Estat el combata "d'una forma inacceptable i incompatible amb l'estat de dret". Així mateix, ha afirmat que la nova llei revertirà la situació de "repressió" contra l'independentisme d'una forma que els indults no hagueren pogut garantir de cap manera.
Puigdemont ha tornat a demanar que no hi haja "interferència de la judicatura patriòtica" per a poder treballar i avançar en el marc que van acordar per a la investidura del president Pedro Sánchez. Finalment, ha agraït els esforços de l'equip negociador de Junts i la "disposició" del PSOE a introduir en la llei les millores necessàries per a resoldre els dubtes i temors que els van portar a votar en contra de la proposta inicial, segons ell.
Més llegit
-
Mor una dona després de precipitar-se des d'un dècim pis amb els dos fills, que han resultat ferits greus
-
Detingut a Madrid el lladre de la bicicleta exclusiva d’un pilot de MotoGP robada al circuit de Cheste
-
Cauen 210 bombones de butà en rebentar una roda del camió que les transportava per l'A-7
-
Les víctimes de la dana afirmen que no es reuniran amb Pérez Llorca si no retira l'acta de diputat a Mazón
-
Hugo Duro rescata un punt contra el Sevilla (1-1)
-
Consulta els carrers que estaran tallats per la Marató de València i el dispositiu especial de trànsit