Puig proposa una conferència europea per a buscar solucions als cítrics
El president de la Generalitat veu marge per a millorar l’acord comercial de la UE amb els països americans.
Mercosur serà positiu per al taulell, el tèxtil i el calcer valencins però perjudicarà els cítrics i, en menor manera, la producció d’arròs. És l’estimació que el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha traslladat als mitjans de comunicació després de reunir-se amb la comissària europea de Comerç Internacional, Cecilia Malmström, per a conéixer de primera mà l’acord comercial que la Unió Europea ha firmat amb l’Argentina, l’Uruguai, el Brasil i el Paraguai.
Caldrà esperar fins dilluns per a poder conéixer els mil fulls del pacte i poder interpretar les derivades per a l’economia valenciana. Amb tot, Puig s’ha mostrat convençut que hi ha marge de maniobra per a modificar-lo perquè la comissió encara tardarà un any a aprovar-lo “en el millor dels casos” i el Parlament un any més per a ratificar-lo.
Una conferència europea sobre els cítrics
El president de la Generalitat també ha traslladat a la comissària la petició d’una conferència europea per a trobar “solucions integrals” a la producció de cítrics a la UE perquè entén que l’amenaça va més enllà de Mercosur i s’estén al veto rus i les importacions de Sud-àfrica i Egipte, país al qual ha acusat de “competència deslleial”. Puig també ha criticat el sistema de controls fitosanitaris del port holandés de Rotterdam, porta d’entrada de les importacions de cítrics de països tercers, perquè facilita que “es facen trampes” i trenquen el principi de reciprocitat amb els productors europeus.
“El problema és que el sector dels cítrics està sent assetjat per diverses qüestions i necessitem un plantejament general de defensa de l’agricultura mediterrània”, ha explicat Puig, que ha defés la possibilitat de construir aliances amb altres països a partir d’aquesta conferència.
Les associacions agràries ho valoren positivament
Les associacions agràries han assegurat que la conferència europea és una proposta positiva que recull les reivindicacions del sector. A més, aposten perquè Espanya lidere la defensa dels cítrics al si de la Comissió Europea.
El president de l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA), Cristòbal Aguado, ha indicat que volen que el sector dels cítrics es considere a Europa com un sector sensible.
El secretari general de la Unió de Llauradors i Ramaders, Carles Peris, considera positiva la proposta. No obstant això, ha apuntat que també s’hauria de tindre en compte la resta de sectors que també es veuran perjudicats.
El president de Cooperatives Agroalimentàries de la Comunitat Valenciana, Cirilo Arnandis, ha subratllat que és important que tots els temes que perjudiquen el sector es posen damunt la taula.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant