Puig intentarà "convéncer" on calga que el Tajo-Segura és "absolutament irrenunciable"
El president destaca que l'objectiu és que l'aigua estiga garantida "en les millors condicions per als agricultors d'Alacant"
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha promés aquest dimarts que intentarà "convéncer" en tots els àmbits on siga necessari que el transvasament Tajo-Segura és "absolutament irrenunciable", amb l'objectiu que l'aigua estiga garantida "en les millors condiciones per als agricultors d'Alacant".
Puig, després d'una visita a la bassa de la Comunitat de regants del quart canal de Ponent a Benferri, ha insistit que el transvasament és necessari per a garantir "aigua per sempre" en zones com la comarca del Baix Segura, "l'horta d'Europa". Així, ha assegurat que intentarà defensar-ho davant totes les persones que siga necessari, "sabent que hi ha altres interlocutors que no pensen el mateix".
No obstant això, el cap del Consell ha demanat no caure ni en la confrontació ni en el "partidisme" per la possible retallada dels transvasaments mensuals per part del Ministeri per a la Transició Ecològica. "Al final això genera inestabilitat i els més perjudicats són els regants", ha lamentat.
"Hem d'intentar buscar l'acord", ha defensat amb relació a l'exigència del PP que pressione Sánchez. En cas contrari, ha recordat que els agricultors estarien "permanentment en una situació d'estrés pensant si hi haurà o no aigua".
El cap del Consell ha apuntat com a objectius millorar la modalitat de reg i rebre els màxims recursos que sempre perquè "l'horta mantinga la seua fortalesa". "Aquesta és la voluntat del govern valencià, ha insistit, per la qual cosa està disposat a "dialogar, parlar i acordar per descomptat tenint en compte l'interés general que hi haja aigua per sempre en aquesta comarca".
Més llegit
-
L'Aemet activa l'avís groc per pluges localment fortes que poden anar acompanyades de pedra a l'interior nord de la província de València
-
En llibertat els cinc detinguts per la protesta a les portes del partit València Basket-Hapoel Tel-Aviv
-
Ingressen a la presó tres dels joves que van apallisar un xic quan s'interessava per la salut d'una xica a l'eixida d'una discoteca
-
El València Basket reactiva el mercat per a buscar un aler gran
-
Divendres de vesprada, avisos per tempestes
-
Més raonament lògic i dos punts menys per faltes en les llengües cooficials: els canvis que porta la selectivitat
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 90 minuts
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
09.10.2025 | Amunt i avall | Cinquena Part
-
15.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
16.10.2025 | Les notícies del migdia
-
16.10.2025 | Esports À Punt