Puig diu que "passe el que passe" amb l'informe del Tajo-Segura continuarà "dialogant"
El president subratlla que no té "gens d'informació" sobre la resolució del Consell d'Estat i ha insistit que el Consell ja va presentar les seues al·legacions respecte al transvasament
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha garantit que "passe el que passe" amb el reial decret que emetrà aquest dijous el Consell d'Estat, que revisa la planificació hidrològica de 12 demarcacions per al període 2022-2027 i que inclou la modificació dels cabals ecològics del transvasament Tajo-Segura, el govern valencià "continuarà dialogant i treballant" per a "buscar solucions".
Puig ha subratllat que no té "gens d'informació" a aquesta hora sobre la resolució del Consell d'Estat i ha insistit que el Consell ja va presentar les seues al·legacions "pensant en l'interés general i en el de la Comunitat Valenciana" respecte al transvasament Tajo-Segura.
"Som respectuosos amb tots els estaments i institucions, i faltaria més amb el Consell d'Estat", ha expressat.
Sobre si el pronunciament de l'òrgan presidit per Magdalena Valerio no coincideix amb la postura que defensa el Consell, el president ha assegurat que "el pla A i el pla B sempre és el diàleg i buscar una solució per a l'"aigua per sempre'".
En qualsevol cas, Puig ha apostat per buscar "un mix de totes les fonts que tenim a la nostra disposició", al mateix temps que ha incidit que el transvasament Tajo-Segura és "irrenunciable", com també ho són "la dessalinització i les obres que porta adossada la iniciativa del govern".
"Passe el que passe, continuarem dialogant i treballant per a buscar solucions", ha recalcat.
Més llegit
-
Un corredor de Puçol ferit per una cornada i un de Moixent amb traumatisme en el sèptim 'encierro' dels Sanfermines
-
La dana deixa granís de cinc centímetres, arbres tombats i vidres de cotxes trencats a la Plana Baixa
-
La jove ferida per fulguració a la Marina de València rep l’alta hospitalària
-
La dana afecta el nord de les províncies de València i de Castelló
-
Èxit rotund del Pirata Beach Fest de Gandia amb més de 30.000 assistents diaris
-
Atenen una dona amb parada cardíaca després de rebre l'impacte d'un llamp a la Marina