Puig diu que "passe el que passe" amb l'informe del Tajo-Segura continuarà "dialogant"
El president subratlla que no té "gens d'informació" sobre la resolució del Consell d'Estat i ha insistit que el Consell ja va presentar les seues al·legacions respecte al transvasament
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha garantit que "passe el que passe" amb el reial decret que emetrà aquest dijous el Consell d'Estat, que revisa la planificació hidrològica de 12 demarcacions per al període 2022-2027 i que inclou la modificació dels cabals ecològics del transvasament Tajo-Segura, el govern valencià "continuarà dialogant i treballant" per a "buscar solucions".
Puig ha subratllat que no té "gens d'informació" a aquesta hora sobre la resolució del Consell d'Estat i ha insistit que el Consell ja va presentar les seues al·legacions "pensant en l'interés general i en el de la Comunitat Valenciana" respecte al transvasament Tajo-Segura.
"Som respectuosos amb tots els estaments i institucions, i faltaria més amb el Consell d'Estat", ha expressat.
Sobre si el pronunciament de l'òrgan presidit per Magdalena Valerio no coincideix amb la postura que defensa el Consell, el president ha assegurat que "el pla A i el pla B sempre és el diàleg i buscar una solució per a l'"aigua per sempre'".
En qualsevol cas, Puig ha apostat per buscar "un mix de totes les fonts que tenim a la nostra disposició", al mateix temps que ha incidit que el transvasament Tajo-Segura és "irrenunciable", com també ho són "la dessalinització i les obres que porta adossada la iniciativa del govern".
"Passe el que passe, continuarem dialogant i treballant per a buscar solucions", ha recalcat.
Més llegit
-
Una veïna de Burjassot denuncia que no va poder veure El Último de la Fila perquè no li adaptaren l'entrada en perdre la mobilitat
-
Troben el cos de l'home desaparegut a Aldaia
-
Detenen un home per intentar violar una dona a l'eixida d'una discoteca de la Malva-rosa
-
Troben mort un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, a Sumacàrcer
-
Tanquen al bany el tram del Xúquer a Sumacàrcer on s'han ofegat dos persones en només cinc dies
-
Les morts atribuïbles a la calor a la Comunitat Valenciana són 114 des de l'1 de juliol