El PSPV expedienta l'alcalde d'Almussafes per "deslleialtat" i "menyspreu" a la denunciant d'assetjament sexual i laboral
En una carta oberta publicada en les seues xarxes socials, Toni González ha denunciat ser víctima d'una "campanya d'assetjament i desprestigi" basada en "falsedats"
El comité d'ètica i garanties del PSPV-PSOE ha obert un expedient a l'alcalde d'Almussafes (Ribera Baixa), Toni González. Una mesura motivada per tres arguments: la "deslleialtat" a la formació per admetre i "justificar" converses amb "altres partits", el "menyspreu" a la dona que l'ha denunciat al mateix partit per assetjament sexual i laboral i les "amenaces" abocades contra la direcció de la formació que encapçala Diana Morant. Fonts de la direcció del PSPV citades per Europa Press asseguren que González "se n'ha passat" i, a més, abans d'hora, ja que encara està pendent de la resolucio del canal intern dels socialistes que tramita les denúncies (CADE), en este cas d'assetjament sexual i laboral. Calculen que el pronunciament arribarà després de Falles.
El PSPV va suspendre González de militància i dels càrrecs orgànics en el partit arran de la denúncia. Tanmateix, continua com a alcalde d'Almussafes després d'haver rebutjat la petició dels socialistes perquè entregara l'acta de regidor.
Morant assegura que "sempre estarà al costat de la víctima"
En resposta a una pregunta sobre la situació, la secretària general del PSPV i ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, ha subratllat que “sempre” estarà “del costat de la víctima” i s'ha remés a les explicacions del secretari d’Organització del PSPV, Vicent Mascarell.
A les Corts, ha declinat pronunciar-se contra les acusacions de González, a qui culpa d'anomenar-lo "puter" i d'haver encetat una "campanya d'assetjament", i sobre el fet que part dels regidors i la militància d'Almussafes estiguen de part del primer edil.
Tensions entre el PSPV i part dels regidors d'Almussafes
Fa una setmana, els regidors del PSPV d'Almussafes van mostrar el seu "profund malestar" amb la direcció per la gestió de la crisi i el fet de "no respectar" la presumpció d'innocència. De fet, van acusar Morant i el síndic José Muñoz de posicionar-se "de manera clara" a favor de la denunciant sense "proves concloents".
La gestora del PSPV d'Almussafes, designada per la direcció federal del PSOE per a exercir la representació orgànica del partit en la localitat, els va replicar que considerava "improcedents" les declaracions i els va retraure que "no" havien sigut autoritzades pels òrgans competents del partit ni responen a "una posició acordada orgànicament".
L'alcalde denuncia ser víctima d'una "campanya d'assetjament i desprestigi"
En les últimes hores, Toni González, en una carta oberta publicada en les seues xarxes socials, ha denunciat ser víctima d'una "campanya d'assetjament i desprestigi" basada en "falsedats" després de les denúncies de dos dones per assetjament laboral i sexual al PSOE. González ha promés "defendre la veritat", així com "lluitar en tots els fronts possibles" pel seu honor i la seua imatge, i ha garantit que continuarà "amb més força si cap, treballant incansablement per a continuar millorant" el seu poble.
Més llegit
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Yolanda Díaz anuncia que no serà candidata de Sumar en les pròximes eleccions generals
-
Presó per als tres membres d'una família acusats d'assassinar un veí a Benimàmet
-
El govern espanyol publica els arxius desclassificats del 23F: ja es poden consultar
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | Capitá Paella rep el Premi al millor creador en valencià
-
24.02.2026 | "Nutrició", amb Clara Llorens | Mites i beneficis del café
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
Capítol 1: La IA ja és ací: com està canviant la manera de fer marketing