El PSOE sol·licita a la Junta Electoral Central que es revisen 30.000 vots nuls a Madrid, després de la negativa de la Provincial
El recompte de vots CERA ha fet perdre un escó al PSOE en favor del PP i per als socialistes la diferència en els resultats és "tan xicoteta" que requereix ser "tan garantistes com siga possible"
El PSOE sol·licitarà a la Junta Electoral Central que es revisen els 30.302 vots nuls de les eleccions generals del 23 de juliol, després que la Junta Provincial de Madrid ha rebutjat la petició. En el text de resposta sostenen que "no hi ha raó sobre possibles irregularitats en el vot nul", "únicament l'especulació (infundada, segons totes les valoracions estadístiques que ens ha oferit el delegat provincial del cens, membre de la Junta i de la Mesa)".
Aquest matí els socialistes presentaven la sol·licitud en considerar que la diferència en els resultats amb el PP és "tan xicoteta" que requereix ser "tan garantistes com siga possible".
Les dades provisionals, després de concloure l'escrutini del vot CERA, donen un resultat d'un 41,09% al PP (1.463.112 vots) i del 28,21% al PSOE (1.004.567 vots), atorgant 16 escons al primer i 10 al segon. Així, el PSOE queda a 1.323 vots d'obtindre el seu diputat número 11, i el PP perd l'escó que faria 16.
"La diferència entre PP i PSOE és tan menuda que creiem que cal ser tan garantistes com siga possible i que cap vot es puga quedar fora per no fer un xicotet esforç més", han assenyalat fonts socialistes.
La sol·licitud s'ha realitzat a través d'un escrit signat per les socialistes Cristina Pavón López i Sara Bonmati García en el qual es demana continuar l'escrutini general en un acte públic, amb la participació dels representants de totes les candidatures que consideren oportú assistir i que es permeta examinar les paperetes i vots nuls en totes i cadascuna de les seccions, que corresponen a totes les actes de les seccions/taules de la Comunitat de Madrid.
A més, el PSOE demana que en aquest acte públic s'efectue l'obertura de tots els vots nuls que consten en els sobres números u, de manera que per part d'aquesta Junta Electoral Provincial es validen aquells que complisquen els requisits necessaris i puguen impugnar-se aquells que les candidatures consideren oportuns, si és el cas, a l'efecte de possibles recursos enfront de l'escrutini general.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part