Les principals novetats de la nova llei educativa del PP i Vox
La norma se centra en l’ús de la llengua a l'escola i tardarà dos anys a aplicar-se per complet
Les Corts han aprovat este dijous l’anomenada llei de llibertat educativa amb la majoria de PP i Vox. Esta nova norma incorpora una sèrie de novetats que s’aniran aplicant durant el curs vinent i el següent, i sobretot, se centra en l'ús del valencià en l'ensenyament.
Fins ara el Consell Escolar del centre era el que decidia la llengua majoritària de les assignatures, però amb la nova llei ho faran els pares o tutors. Això sí, esta mesura no s’aplicarà fins al curs 2025-2026.
Així mateix, el temps que se li dedicarà al valencià varia segons l'etapa educativa i la zona lingüística. En infantil s'arribarà a un 10% d'ensenyament en valencià als centres de zones de predomini lingüístic castellà, i a un màxim del 25% a la resta. Mentre que en les següents etapes es manté el 10% del valencià a les zones castellanoparlants, que s'amplia a un mínim del 25% a les valencianes. Si es tria el valencià, com a màxim s'impartiran la meitat de les assignatures en esta llengua.
El pròxim curs escolar 24-25 quedaran extingits els programes d'immersió lingüística en valencià en Educació Infantil autoritzats pel Botànic com a programes experimentals, en els quals es vehiculava un 90% del temps en valencià i un 10% de l'anglès, sense presència del castellà.
A l'hora dels exàmens, es podrà optar per fer-los en valencià o castellà, quan es tracte d'una assignatura diferent de les llengües. L'alumnat de les zones castellanoparlants no tindrà l'obligació d'examinar-se de l'assignatura de valencià.
A partir d'un 7 en la qualificació final de batxillerat i selectiu, l'alumne obtindrà de manera automàtica el C1 de valencià.
Més llegit
-
Maten més de 600 animals amb verí i ceps il·legals: hi ha 62 detinguts i investigats
-
La cap de l'112 assegura que la delegació del govern espanyol li va demanar que enviara l’ES-Alert a les 18:35 hores del 29-O
-
Minut a minut | Un any de la pitjor catàstrofe a la Comunitat Valenciana
-
À Punt programa este dimecres un especial de 17 hores en directe per a retre homenatge a les víctimes en el 1r aniversari de la dana
-
El calendari laboral del 2026 inclourà nou festius comuns a Espanya
-
Les claus del funeral d'estat per les víctimes de la dana
Més vist
Més escoltat
-
28.10.2025 | 90 minuts
-
28.10.2025 | Cadena de valor | La vivenda, l’absentisme i els nous reptes econòmics
-
28.10.2025 | 'Criatura Múltiple': poesia en imatges
-
28.10.2025 | ContrÀpunt
-
28.10.2025 | L'hora de la cultura
-
28.10.2025 | Mario Blanch ens presenta "El meu poble", un tema en record de les víctimes de la dana