Moreno convida els diputats socialistes a favor de la investidura de Feijóo a rebel·lar-se i trencar la disciplina de partit
El president andalús assegura que molts parlamentaris no estan d’acord amb una hipotètica amnistia per als independentistes catalans
El president de la Junta d’Andalusia, Juanma Moreno (PP), ha fet una crida a la rebel·lió als diputats socialistes. En una entrevista en el diari El Confidencial, el també dirigent de la formació a Andalusia, ha convidat els parlamentaris del PSOE a trencar la disciplina de partit en el debat d’investidura del candidat del PP, Alberto Núñez Feijóo, com a president del govern espanyol la setmana que ve, apel·lant “als principis”.
Moreno encoratja la ruptura del vot entre els socialistes per a evitar les cessions als independentistes i argumenta “consciència d'estat” per a recaptar els quatre suports que encara li falten a Feijóo per a tirar avant la seua investidura com a president de l’executiu central.
"Més enllà de la lògica disciplina de partit, que n'hi ha d'haver, de vegades s'arriba a extrems en els quals els diputats han de rebel·lar-se pels seus propis principis", recalca el dirigent andalús, que precisa que l'acta del diputat és personal, encara que es presente a través d'una formació política, i ell pren les decisions.
Assegura que ha escoltat molts diputats, "no un ni dos", que no estan d'acord amb les tesis de Pedro Sánchez i una hipotètica amnistia per als independentistes catalans, encara que creu que "quedaran ofegats per la disciplina de partit i la por".
"Sánchez ha provocat que el que parle isca del partit expulsat de manera immediata i siga condemnat a l'ostracisme dins del PSOE", denúncia Moreno. A més, en l’entrevista, el president andalús obri la porta a un tercer mandat en la Junta d'Andalusia i descarta el salt a la política nacional: "Madrid no em sedueix", assegura.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria