Mazón acusa Sánchez de fer prevaldre “les vanitats personals” enfront de “l’interés general i la legalitat”
El Grup Socialista acusa el cap del Consell de ser “paladí de la crispació” en el ple específic sobre els efectes dels pactes de Sánchez. Compromís recorda a Mazón que “Espanya no s’ha trencat”
“Els interessos individuals i les vanitats personals valen més que l'interés general, la igualtat i la legalitat”. Així es referia el president de la Generalitat, Carlos Mazón, a les maniobres que ha fet el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i que ha materialitzat en pactes amb diferents formacions, per a garantir-se els vots de la investidura i que l’han portat a la reelecció com a president del govern espanyol.
El president de la Generalitat es manifesta en aquests termes en el ple específic que s’ha celebrat a les Corts, proposat per Vox i el PP, per a debatre sobre la incidència en el territori d’aquests pactes que han mantingut Sánchez a la Moncloa.
Durant la seua intervenció, sense límit de temps ―a diferència de l’oposició que tenia torns de paraula de huit i quatre minuts―, el cap del Consell ha carregat de valent contra el president de l’executiu espanyol, Pedro Sánchez, a qui acusava de tindre un modus operandi que busca el benefici propi i atempta contra l’interés general.
A més, Carlos Mazón ha lamentat que el cap del govern espanyol haja obviat la divisió de poders per a quedar-se a la Moncloa en al·lusió a la llei d’amnistia que ha pactat el PSOE amb Junts. En aquest sentit, Mazón considerava, des de la palestra de les Corts, que “l’acord d’amnistia pactat per Sánchez i Puigdemont suposa negar l’existència del delicte”.
D’altra banda, el cap del Consell intentava exemplificar, amb una comparació de la Dama d’Elx, la diferència de tracte que, a parer seu, ha oferit Sánchez a Catalunya: “Estic per pensar que si la Dama d’Elx s’anomenara ‘Dama Llobregat’ ja hi hauria informes tècnics que avalarien el retorn”, assenyalava en referència a la negativa del Ministeri de Cultura de permetre el retorn d’aquesta escultura que es custodia a Madrid.
Segons Mazón, i després dels pactes que ha tancat el PSOE amb diverses formacions nacionalistes, “qualsevol decisió que adopte [el govern espanyol], per menor que siga, serà una política que decideixen uns altres”.
El que s’ha trencat és Islàndia, que és on governen els seus
Les afirmacions de Carlos Mazón han tingut una resposta contundent per part de Compromís. El síndic de la formació taronja advertia al president de la Generalitat que “Espanya no s’ha trencat”. “El que s’ha trencat és Islàndia, que és on governen els seus”, afegia.
Tantes ganes d’arribar al Palau per a açò? Per a ser l’adalid de la crispació, l’odi, la irresponsabilitat...
Per la seua banda, la síndica socialista, Rebeca Torró, ha preguntat al cap del Consell: “Tantes ganes d’arribar al Palau per a açò? Per a ser el paladí de la crispació, l’odi, la irresponsabilitat... Podia haver escollit un altre camí”, manifestava.
Els socialistes artífexs d’un colp d’estat, que ha començat públicament amb els pactes dels partits, l’únic objectius dels quals és destruir la unitat nacional
Vox, seguint amb les acusacions de colp d’estat que argumenta la formació, qualificaven el PSOE d’haver-ne comés un. Ana Vega culpabilitza els socialistes de ser els “artífexs d’un colp d’estat, que ha començat públicament amb els pactes dels partits, l’únic objectiu dels quals és destruir la unitat nacional i atacar el bé comú de tots els espanyols”, ha dit.
Més llegit
-
La fallera major de València de 2024, María Estela Arlandis, nomenada assessora de la Vicepresidència Segona del Consell
-
Educació espera el document dels docents per a reprendre la negociació i els sindicats diuen que l'entregaran abans de dilluns
-
Les primeres indagacions apunten al "factor humà" com a origen de l'incendi a l'Hospital de Torrevieja
-
Camps es postula per a dirigir el PPCV: "Doneu-me el partit, vos donaré el govern"
-
Milers de persones es manifesten a Madrid per a demanar la dimissió de Pedro Sánchez
-
El cap de setmana arriba amb temperatures de ple estiu i la primera nit tropical al sud