Magdalena Valerio explica l'estratègia del govern en immigració aquest dijous al Congrés
El conveni amb el Marroc permet a Espanya retornar a aquest país els qui han accedit de manera irregular, independentment del país d'origen.
La devolució de més d'un centenar de subsaharians recorrent a un conveni signat amb el Marroc l’any 1992 ha despertat la polèmica en matèria d'immigració. La ministra de Treball, Migracions i Seguretat Social, Magdalena Valerio, compareixerà al Congrés aquest dijous 30 d'agost per a explicar l'estratègia del govern de Pedro Sánchez.
També aquest dimecres ha comparegut a petició pròpia al Congrés el ministre de l'Interior, Fernando Grande-Marlaska, que ha justificat la devolució al Marroc dels 116 migrants que van saltar la tanca de Ceuta el 22 d'agost passat. Ha afirmat que aquesta acció "va enviar un missatge clar" a les "organitzacions criminals que trafiquen amb persones".
Grande-Marlaska s'ha expressat d'aquesta manera després de la "reactivació" de l'acord de readmissió signat el 1992 entre Espanya i el Marroc. Seguint aquest acord, els migrants que van saltar recentment la tanca fronterera van ser retornats al Marroc 24 hores més tard. Així mateix, el conveni permet a Espanya tronar els qui han accedit de manera irregular a territori espanyol des de la banda marroquina, independentment del seu país d'origen.
El ministre ha defensat la seua política migratòria amb dades de la delegació del govern fins al 24 agost, que reflecteixen que les entrades de persones en situació irregular a Espanya pugen a 31.800 per via terrestre i marítima. Aquesta xifra representa un augment del 125,6% respecte al mateix període del 2017, segons ha explicat Grande-Marlaska, que s’ha referit a les vora 17.500 entrades més que el 2017.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
Alerta pel fort episodi de pluges: Emergències demana retirar cotxes de zones inundables i no travessar barrancs
-
L'Aemet activa avisos per pluges i tempestes de vesprada amb possibilitat de granís i vent fort
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
Un veí de Rocafort, segrestat per un suposat grup terrorista a Burkina Faso