L'exconsellera catalana Clara Ponsatí s'entregarà dijous a la justícia escocesa
Els advocats demanaran llibertat sota fiança en la compareixença davant el tribunal del xèrif d'Edimburg.
L'exconsellera d'Educació de Catalunya, Clara Ponsatí, ha anunciat que dijous s'entregarà a la policia d'Edimburg, a Escòcia, després que el jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, haja dictat una nova euroorde de detenció i lliurament per un presumpte delicte de sedició relacionat amb la participació en l'organització del referèndum il·legal de l'1 d'octubre.
Ponsatí té previst anar a dependències policials a partir de les 11:30 hores (10:30 hora local), i l'acompanyarà el seu advocat Aamer Anwar, segons informen. Allà serà detinguda i després la traslladaran al tribunal del xèrif d'Edimburg, segons informa el mateix bufet.
En l'audiència davant del xèrif, que s'espera que comence a partit de les tres de la vesprada, l'equip legal encarregat de la defensa de Ponsatí demanarà la llibertat sota fiança. L'exconsellera rebutja el càrrec de sedició que li imputa la justícia espanyola i que podria suposar-li una condemna de fins a quinze anys de presó.
Més llegit
-
L'incendi d'un camió talla 45 minuts l'A-7 a Paterna (Horta Nord) cap a Barcelona i causa una cua quilomètrica
-
Divendres assolellat i cap de setmana estable, però fresc, amb un episodi de pluges dèbils i disperses dissabte
-
Renfe veu viable que els trens arriben a l'estació del Nord en les mascletaes, però els pararà a Albal mentre no reba "garanties de seguretat" de l'Ajuntament
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Les Falles encaren un cap de setmana clau amb mascletaes, castells, ninots indultats i la Plantà