Isabel Bonig adverteix que el PPCV recorrerà contra el transvasament Tajo-Segura si el cabal es manté en 7,5 hm³
La presidenta dels populars critica la decisió de rebaixar l'aigua destinada al consum humà que arriba a les comarques meridionals.
La líder del PPCV, Isabel Bonig, ha anunciat que el seu partit recorrerà contra el transvasament del Tajo-Segura si el cabal es manté en els 7,5 hectòmetres cúbics anunciats i ha advertit que el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, "ha signat la fi" després d'haver-se aprovat un nou enviament d'aigua.
Bonig ha criticat la decisió de la comissió d'explotació de rebaixar l'aigua destinada al consum humà que arribarà a la província d'Alacant, ja que "es donen les condicions perquè el transvasament porte 20 hectòmetres cúbics, i tot el que baixe d'això són excuses de Sánchez per a posar data de caducitat al camp alacantí".
Els regants veuen insuficient l'últim transvasament del Tajo al Segura
Segons Bonig, aquesta reducció del cabal del transvasament arriba com a conseqüència del dictamen del Congrés a favor de reduir els transvasaments i la resposta de l'executiu de voler minimitzar les transferències de cabal pel canvi climàtic i substituir-les per dessalinitzadores.
No obstant això, l'aprovació no ha satisfet les exigències dels regants de les comarques meridionals de la Comunitat Valenciana, que consideren la quantitat insuficient i veuen en perill el futur del transvasament.
Més llegit
-
La borrasca Kristin activa l'avís taronja per vent de 90 km/h a tot Alacant i l'interior de València
-
La Fe desenvolupa un dispositiu per a facilitar la intubació en casos d’infart de miocardi
-
Un equip d'investigadors elimina per complet tumors de pàncrees en ratolins utilitzant una triple teràpia
-
L’Hospital de Manises indemnitza amb 70.000 euros una dona a qui van amputar la parpella en tractar-li un tumor com un mussol
-
Pujada de pensions, ajudes per la dana o suspensió de desnonaments: totes les mesures que decauen amb el decret òmnibus
-
Un accident al 'bypass' de València ocasiona cues de més de cinc quilòmetres en sentit nord