El govern espanyol destina huit milions a la recuperació de les instal·lacions esportives de Picanya
La delegada del govern, Pilar Bernabé, i el president del Consell Superior d'Esports, José Manuel Rodríguez Uribes, han visitat el pavelló Vicent Martí i han destacat la importància de l'esport en la vida de la ciutadania
La delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, i el president del Consell Superior d'Esports, José Manuel Rodríguez Uribes, han visitat este dissabte de matí el pavelló esportiu Vicent Martí de Picanya (Horta Sud), un dels municipis que es troben en la denominada zona zero de la dana. Bernabé i Rodríguez, que han comprovat de primera mà el procés de recuperació de la instal·lació, han estat acompanyats per l'alcalde de la localitat, Josep Almenar.
El pavelló va obrir les portes el passat 7 de gener, després d’haver-se convertit durant més de dos mesos, des de la barrancada, en un centre logístic d’emergència.
"El Govern d'Espanya està totalment compromés amb la reconstrucció de la província de València" ha assegurat Bernabé. "A Picanya s'invertiran més de 77 milions d'euros per a restablir totes les infraestructures municipals, entre elles, moltes relacionades amb l'àmbit esportiu", ha detallat.
Rodríguez Uribes, per la seua banda, ha assegurat que s'han compromés a recuperar "el 100% de les instal·lacions esportives" i que dels 77 milions destinats a la reconstrucció de Picanya, 8 aniran a parar a la recuperació d'estes instal·lacions municipals. "També hem publicat una ajuda de 2 milions d'euros extra per a les entitats privades afectades per la dana", ha afegit.
"L'esport és molt important perquè, a més d'un dret dels ciutadans, ajuda en la vertebració del territori, en la cohesió social i en la recuperació de la il·lusió en les nostres vides amb vinculació a la salut mental", ha dit Rodríguez Uribes. "Que siguem capaços de posar en marxa totes estes ajudes en els espais esportius serà un missatge molt positiu per als ciutadans de Picanya".
L'alcalde de la localitat ha explicat que en les obres de recuperació de les instal·lacions esportives se seguiran criteris de priorització. "Començarem per totes aquelles que són més necessàries, que més utilitza la gent, com la piscina, que és utilitzada des dels més menuts als més majors. És una necessitat imperiosa", ha detallat Almenar. A més, calcula que a finals d'any el pavelló Vicent Martí estarà operatiu al 100%.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Un home mor al balcó de sa casa per l'impacte d'una bala perduda al barri de les Carolines d'Alacant
-
Morrissey suspén el concert de València per culpa del "soroll" de les Falles, que li impedix dormir
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
L’alcalde d’Almussafes inicia accions legals contra la secretària general del PSPV per injúries