El govern espanyol aposta per "deixar la via judicial i començar a parlar de política" a Catalunya
El president Pedro Sánchez, de viatge oficial al Canadà, evita pronunciar-se sobre la possibilitat d'indultar els líders independentistes perquè ho considera una mera "hipòtesi".
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, ha assegurat aquest diumenge a Mont-real que l'executiu es proposa "deixar la via judicial i començar a parlar de política" a Catalunya per a tractar de "crear ponts" amb la Generalitat de Catalunya.
Sánchez s'ha expressat així en una roda de premsa conjunta amb el primer ministre canadenc, Justin Trudeau, amb qui ha mantingut una trobada en el marc del viatge oficial que el president ha iniciat a la major ciutat del Quebec.
"Quan parlem de Catalunya falta empatia. Hi ha hagut durant massa anys un llenguatge de confrontació i divisió. Cal reivindicar la legalitat i el diàleg", ha assegurat.
Respecte de la possibilitat d'indultar els dirigents independentistes que estan a la presó, Pedro Sánchez ha rebutjat opinar perquè considera que és una mera hipòtesi: "El govern no es pronuncia sobre hipòtesis; el govern es pronuncia sobre realitats", ha recalcat en la conferència de premsa que ha oferit juntament amb el primer ministre del Canadà, Justin Trudeau, a Mont-real.
Sánchez ha fet aquesta consideració en ser preguntat per les declaracions de la seua vicepresidenta, Carmen Calvo, i de la delegada del govern a Catalunya, Teresa Cunillera, sobre la situació a la presó dels dirigents independentistes.
La visita al Canadà del líder de l'executiu és la primera parada d'un viatge per l'Amèrica del Nord, setmanes després de realitzar la gira llatinoamericana. La setmana que ve, estarà a Nova York, on intervindrà en l'Assemblea General de l'ONU.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
L'anomenat "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
Una dona de 73 anys ferida en l'esclat d'una bombona de butà en un pis de Benicàssim