La Generalitat replica a Morant que activar el mecanisme RED per a Ford Almussafes és una "reivindicació" del Consell
El secretari d'Ocupació, Antonio Galvañ, respon a la líder socialista per les declaracions que el Govern "garantirà el futur de la Ford Almussafes"
El secretari autonòmic d'Ocupació, Antonio Galvañ, ha replicat a la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, i ha afirmat que l'activació del mecanisme RED "ha sigut una de les reivindicacions que permanentment ha fet el Consell al Govern d'Espanya durant este any per a mantindre l'ocupació en Ford Almussafes i tot el sector de l'automoció".
Així s'ha manifestat Galvañ este dissabte, després que Morant ha assegurat que el Govern "garantirà el futur" de Ford Almussafes a través d'un mecanisme de garantia dels llocs de treball de la factoria fins que es complete la transició al vehicle elèctric, el 2027.
El secretari ha sostingut que el Consell "va crear un grup de treball per a identificar els riscos que anava a patir i que ja estava patint el sector de l'automoció pel procés de reconversió industrial per la descarbonització del mercat de l'automòbil". "En estos moments, entenem que eixe mecanisme té una doble raó de ser. D'una banda, la mateixa reconversió del sector i d'una altra, que és un sector que també ha patit a la Comunitat Valenciana els efectes de la riuada del passat 29 d'octubre", ha explicat.
Segons el parer de Galvañ, "el Govern té l'ocasió en este moment de millorar les dos prestacions fonamentals: l'exempció de les cotitzacions per a les empreses i una millora de les prestacions de desocupació que poden cobrar els treballadors que s'integren en este mecanisme".
El secretari autonòmic d'Ocupació ha afirmat que, per part de la Generalitat, tenen "preparat el pla de formació i el pla d'acompanyament que han de simultaniejar-se juntament amb l'activació del mecanisme".
Més llegit
-
Troben un cadàver sense cames a la planta de reciclatge de Paterna
-
Malestar entre els usuaris de Rodalia perquè els trens que ixen de Gandia i Xàtiva pararan a Albal durant les mascletaes
-
Suspenen la mascletà i el concurs de paelles de la Magdalena pel mal oratge
-
El fill de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca confirma al jutge la versió del pare
-
Mascletà en directe del dimarts 10 de març de les Falles 2026 de València
-
Transport públic 24 hores a València i l'àrea metropolitana en Falles: consulta com t'hi pots moure estes festes
Més vist
-
10.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - Pirotècnia Crespo
-
09.03.2026 | Especial Falles: La mascletà - pirotècnia Turís
-
GALERIA | Visita totes les gaiates de les Festes de la Magdalena del 2026
-
09.03.2026 | 09.03.2026 | La bandaLa banda
-
10.03.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
09.03.2026 | Informatiu nit | L'oratge