La Generalitat recorrerà de forma imminent contra el nou transvasament Tajo-Segura
Oltra ha explicat que l’Advocacia ha acabat l’expedient del recurs i solament està pendent la signatura.
El Govern Valencià presentarà de forma imminent el recurs anunciat contra el transvasament del Tajo al Segura de 7,5 hectòmetres cúbics. Així ho ha confirmat la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, encara que ahir el president de la Generalitat, Ximo Puig, ja ho va anunciar en les Corts.
Oltra ha explicat que l’Advocacia de la Generalitat ha acabat l’expedient del recurs i només està pendent de la signatura, per la qual cosa la presentació és “imminent”.
Ahir, el Butlletí Oficial de l’Estat va publicar l’orde que autoritza per a aquest mes de novembre el transvasament de 7,5 hectòmetres cúbics a través de l’aqüeducte Tajo-Segura, que la Comissió Central d’Explotació del Transvasament va aprovar el dia 20 de novembre. Una orde que limita l’aigua l’abastiment humà i no destina ni una gota per a regar els camps de les comarques del sud.
La vicepresidenta del Consell ha assegurat que aquest transvasament és “irrenunciable” per a assegurar recursos, tenint en compte la deficiència hídrica a Alacant, no solament per a aigua destinada al consum humà, sinó també per al reg agrícola i ha demanat al govern espanyol que tinga en compte la “bona gestió hídrica” que està duent a terme la Comunitat Valenciana.
Més llegit
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detenen una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal