La Generalitat demanarà a Foment una nova declaració d'impacte de l'ampliació del port de València
La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha reclamat “rigor” i “compliment de la legislació mediambiental” en l'ampliació.
La Generalitat exigirà al Ministeri de Foment una nova declaració d'impacte ambiental, una vegada el Ministeri de Transició Ecològica ha dit que no és el competent en aquest assumpte.
La vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, ha reclamat “rigor” i “compliment de la legislació mediambiental” en l'ampliació del port de València. Així, ha recordat que el Consell ha declarat l'emergència climàtica a la Comunitat Valenciana i “convé ser coherents” amb el que es declara.
La vicepresidenta primera del Consell ha indicat que espera que Foment “actue amb rapidesa” quan li arribe la petició. Oltra ha insistit que, “per a no tindre més Castors” a la Comunitat Valenciana, “convé fer les coses des del rigor”, administratiu i científic, i des de la sostenibilitat ambiental, que no és una qüestió “potestativa”.
Oltra ha justificat la petició de la nova declaració ambiental en la possible afectació d’uns ecosistemes “tan precaris en equilibri” com ara l'Albufera de València, que pateix la pressió demogràfica de l'entorn.
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en sentit València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
Més pluges a la vista
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
03.03.2026 | ContrÀpunt
-
02.03.2026 | La vesprada d'À Punt