El Constitucional rebutja el recurs d’Iñaki Urdangarin contra la condemna pel cas Noos
L’exduc de Palma va ser condemnat a 5 anys i 10 mesos de presó pels delictes de malversació, prevaricació i frau.
El Tribunal Constitucional ha rebutjat per unanimitat admetre a tràmit el recurs d’empara de l’exduc de Palma, Iñaki Urdangarin, contra la sentència del cas Noos, per la qual va ser condemnat a 5 anys i 10 mesos de presó.
Urdangarin va ser considerat culpable dels delictes de malversació, prevaricació, frau en l'administració, tràfic d'influències i dos delictes fiscals, però només havia recorregut contra el de malversació, que representa dos anys i tres mesos de la pena.
La defensa de l'exduc de Palma argumentava la manca de prova de càrrec per a justificar el delicte, un extrem que vulneraria el dret a la tutel·la judicial efectiva i la presumpció d'innocència. No obstant això, el Tribunal Constitucional s'ha negat a tramitar la petició per entendre que el recurs no té prou transcendència constitucional, i l'arxivarà si el fiscal no recorre contra la decisió en el termini de tres dies.
La decisió deixa el Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg com a última via perquè Urdangarin puga demanar l’alliberament de la presó.
Més llegit
-
Ferit un jove en caure del castell de festes d'Ontinyent
-
Alerta groga per pluges i tempestes este dissabte al litoral de Castelló després de la nit més fresca en dos mesos
-
L'avanç descontrolat de l'incendi de la Calderona obliga a evacuar el veïnat de Gátova
-
‘La Cuina de Morera’, ‘Ailoviu’ i l’especial electoral del 8-F d’Aragón TV, guardonats amb el II Premi FesTVal-FORTA
-
Un violent tren de tempestes deixa granís i ràfegues de vent que arriben a 149 km/h a la Ribera Alta
-
València reobri una part de Giorgeta-Pérez Galdós al trànsit i preveu haver completat l'obra al setembre