Directes
Ara en la televisió
SETMANA SANTA 2026
NTC

El conseller de Sanitat tirarà avant amb la querella contra Diana Morant per "calúmnies"

La ministra de Ciència i líder del PSPV no s'ha presentat este dijous a l'acte de conciliació previ per a buscar una entesa

Al centre, Diana Morant i Marciano Gómez, en una visita junts a l'Hospital La Fe / Ana Escobar (EFE)

El conseller de Sanitat, Marciano Gómez, tirarà avant amb la querella interposada contra ministra de Ciència i líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, per "calumniar-lo" amb acusacions de corrupció. La decisió l'ha pres després que l'al·ludida no s'haja presentat este dijous a l'acte de conciliació amb el denunciant, l'acte previ per si arribaven a una entesa. El responsable de la sanitat valenciana ha dit que manté "el full de ruta" i continuarà amb la tramitació de la querella, segons fonts del seu entorn citades per EFE.

Des dels socialistes valencians només han indicat a l'agència de notícies que Morant no ha acudit a la conciliació, mentre que des de l'entorn de Gómez han assenyalat que sí que s'ha celebrat l'acte en acudir l'advocat del conseller, de manera que es continuarà amb la tramitació pertinent.

Marciano Gómez es va querellar contra la secretària general del PSPV per acusar-lo de lucrar-se amb la sanitat pública. En el text de sol·licitud de la conciliació per part de la defensa del conseller, al qual ha tingut accés EFE, s'indica que Morant va fer públicament el 4 de febrer unes manifestacions "actuant com a dirigent política de primer nivell i plenament conscient de l'abast de les seues paraules". Segons l'escrit entregat pel lletrat al jutjat, la denunciada va assegurar que “a la Comunitat Valenciana s'està duplicant la inversió en la sanitat privada mentre es retalla en sanitat” i que “tenim un conseller de Sanitat que s'està lucrant amb la privatització de la sanitat, apareix sempre darrere de tot el que té a vore amb Ribera Salut”.

La defensa del conseller indica que les manifestacions descrites "encaixen plenament en el delicte de calúmnies" i l'acte de conciliació era l'"última oportunitat" perquè la també exalcaldessa de Gandia rectificara públicament i evitara "la interposició immediata de la corresponent querella criminal, amb totes les conseqüències penals, civils i reputacionals que d'això es deriven". Marciano Gómez li reclama 30.000 euros d'indemnització per les seues paraules.

També et pot interessar