Directes
Ara en la televisió
LES NOTÍCIES DEL MATÍ
Ara en la ràdio
LES NOTÍCIES DEL MATÍ

El Consell d'Europa demana la dimissió al senador del PP Pedro Agramunt

La institució europea exigeix, per 123 vots a favor i 9 en contra, que abandone l'assemblea.

Pedro Agramunt / Europa Press

L'assemblea parlamentària del Consell d'Europa, reunida d'urgència, ha demanat al senador del Partit Popular que assumisca la seua responsabilitat política. La decisió l'han aprovada per 123 vots a favor i 9 en contra, i afecta cinc parlamentaris entre els quals també es troba Jordi Xuclà, diputat del PdCAT.

Aquesta resolució respon a la investigació independent encarregada pel mateix Consell d'Europa que trau a la llum pràctiques corruptes. L'informe, de dues-centes pàgines, alerta de suborns de les autoritats de l'Azerbaidjan a Agramunt. El text fa una referència clara a regals que ha rebut el senador espanyol del PP i fins i tot aporta testimonis de presumptes suborns amb prostitutes. Agramunt va presidir l'Assemblea Parlamentària del Consell d'Europa entre el gener de 2016 i l'octubre de 2017. La institució va forçar la seua eixida després de conéixer que havia viatjat a Síria amb diputats russos i s'havia entrevistat amb el president Bashar al-Assad.

En l'informe dels investigadors se suggereix a la fiscalia d'Espanya que rastrege els possibles pagaments que haguera pogut rebre Agramunt com a contrapartida per la seua actuació favorable a les autoritats de l'Azerbaidjan. Pedro Agramunt nega la veracitat d'este informe i no vol dimitir. En una entrevista radiofònica a la cadena SER, el senador va respondre a l'acusació de suborn amb prostitutes dient que ''tant de bo jo tinguera edat per a fer això''. Aquestes declaracions i la votació de l'Assemblea han originat una gran indignació en els partits polítics espanyols, que en demanen la dimissió i la compareixença al Senat.

També et pot interessar

Veure totes les activitats