Confisquen 175 quilos de cocaïna al port de València
La Guàrdia Civil i l'Agència Tributària han incautat prop de dos tones d'estupefaents al recinte portuari des del gener
La Guàrdia Civil i el Servei de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària han incautat una partida de 175 quilos de cocaïna al port de València, ocults en motxilles dins d'un contenidor provinent d'Amèrica Central, mitjançat el procediment del ganxo perdut.
El carregament de droga es va interceptar el dilluns 17 de maig, en el marc de les actuacions de la Unitat d'Anàlisi de Risc de la Duana Marítima de València. Aquesta és la huitena confiscació al port d'enguany i eleva a 1.988 quilos la quantitat d'estupefaents incautada.
El procediment del ganxo perdut consisteix a introduir la droga dins d'un carregament del tràfic comercial internacional, manipulant els precintes del depòsit, sense coneixement de l'importador i, en la gran majoria dels casos, tampoc de l'exportador. L'organització criminal prepara el rescat al port de destinació aprofitant l'operativa de les terminals i del transport.
Segons explica la Guàrdia Civil en una nota, la posició estratègica del port de València i l'alt nivell d'operacions ha convertit el recinte en una porta d'entrada de substàncies estupefaents als països europeus.
Més llegit
-
Els trens de Rodalia no arribaran a València abans de les mascletaes, però es programaran més combois en les hores prèvies
-
Jove cantant de Cullera reinventa el clàssic "Xiqueta meua" en una cançó tecno d'empoderament femení
-
Dos detinguts per agredir un professor i arrancar-li part d'una orella en un institut d’Alcoi
-
Un mort a la CV-941 i set ferits en un accident a Santa Pola entre dos cotxes i un autobús
-
Renfe culpa l'Ajuntament de València pels trens afectats per les mascletaes i esborra un tuit que l'acusava de no garantir la seguretat
-
El president de la Cambra de Comerç d'Alacant queda en llibertat amb càrrecs